Affärsplan 2022 1
AFFÄRSPLAN 2022: Kärnvärden & varumärkeslöfte VÅR
A KÄRNVÄRDEN -de fyra värdeorden Bilden som sprids av Bollnäs Bostäder ska komma från innebörden av kärnvärden. De ska ligga till grund för bolagets agerande inför medarbetare, hyresgäster, leverantörer och andra intressenter. På Bollnäs Bostäder ska alla medarbetare tillsammans och öppet sträva efter långsiktig lönsamhet. EKONOMISKT TEAM Vi ska fokusera på resultat, volym, intäkter samt kostnader. Ett gott resultat gynnar hyresgäster, ägare, personal och hela lokalsamhället. Vi arbetar tillsammans. Vi har vår vision dit vi ska. Ledarskapet ska vara motiverande, kommunicerande, definierande och delegerat. TRANSPARENS Vi ska vara öppna och ta emot hyresgästernas och medarbetarnas kritik, idéer och önskemål. Vår kommunikation ska vara tydlig, kontinuerlig och öppen. ALLMÄNNYTTIGA Vi arbetar osjälviskt. Allmännyttan ska finnas för alla hyresgästgrupper. Bolagets vinst ska vara ett medel för att växa men också för att satsa för befintliga hyresgästers trivsel. Vi ska vara sparsamma i det stora och givmilda i det lilla. VARUMÄRKESLÖFTE Vi ska göra vårt varumärke attraktivt. Det ska skilja sig från konkurrenterna vilket leder till att vi ska vara det naturliga förstahandsvalet. Vi ska marknadsföra våra områden på ett modernt sätt. Befintliga och nya hyresgäster ska förstå att vi aktivt utvecklar bolaget. Vårt marknadsområde är i första hand kommunen och i andra hand övriga världen. 11