MES 1
NYHETER TOPP TRE-PLACERING FÖR LUNDBERGS FASTIGHE
TER I FASTIGHETSBAROMETERN KONTOR FOTO: PRESSBILD KANALMAGASINET I MEM BLIR ÅRETS GÖTA KANALFÖRETAG FOTO: PRESSBILD För femtonde året i rad delas priset Årets Göta kanalföretag ut. Utmärkelsen går i år till Kanalmagasinet i Mem. – I företagsnätverket Officiell Partner Göta kanal ingår ett 80-tal speciellt utvalda turistföretag utmed Sveriges längsta turistområde. Som gäst hos oss ska man ha förtroende för att dessa aktörer står för ett extra gott värdskap och attraktiva erbjudanden, säger Magnus Hollwin, marknads- och kommunikationschef på AB Göta kanalbolag. Varje år uppmärksammar och belönas en verksamhet som särskilt framgångsrikt bidragit med positiva gästupplevelser under den gångna säsongen. Motiveringen för utmärkelsen lyder: ”I en tuff omvärld vågar årets vinnare vara innovativa, testa nytt och hitta nya koncept för verksamheten. De är driftiga, engagerade och inspirerande i sitt sätt att vilja utveckla både sin egen verksamhet och hela besöksmålet tillsammans med andra. De bidrar aktivt till innehållet på gotakanal.se och har egna kanaler som väl representerar destinationen. Dessutom är de engagerade medlemmar och goda förebilder i företagsnätverket Officiell Partner Göta kanal.” Nöjda vinnare – Vi försöker hela tiden att utveckla vår verksamhet med roliga upplägg året runt. Oavsett om du besöker oss en sommarkväll i juli, äter ditt julbord hos oss eller rent av firar din bröllopsfest här i Mem. Att vara en del av Göta kanal och företagsnätverket längs kanalen betyder mycket för vår verksamhet. Och att dessutom bli årets Göta kanalföretag känns inspirerande, säger Emmy Andersson och Hjalmar Olofsson som driver Kanalmagasinet i Mem. – Göta kanals varumärke bygger till stor del på de entreprenörer som verkar längs kanalen och som varje dag gör sitt yttersta för att leverera en bra produkt till våra besökare. Att få utse årets Göta kanalföretag för femtonde året i rad visar på det arbete vi gör för att kvalitetssäkra och skapa långsiktighet längs Göta kanal. Kanalmagasinet i Mem som i år tar hem priset är ett företag som genom sina egna satsningar och sin samverkan med andra bidrar till utvecklingen av besöksmålet, avslutar Magnus Hollwin. Källa: www.gotakanal.se ® Med sitt bästa NKI någonsin tilldelades Lundbergs Fastigheter tredjepriset när resultatet i Fastighetsbarometern Kontor presenterades i veckan. Detta var fjärde gången i ordningen som bolaget var bland de tre bästa i kategorin storbolag. I Fastighetsbarometern Butik tangerade bolaget förra årets resultat med ett NKI på 66. Fastighetsbarometern är en årlig analys av svenska kontorshyresgästers uppfattning om sin hyresvärd. Studien ger svar på hur hyresgästen upplever lokalerna och servicen från fastighetsägaren, hur nöjd hyresgästen är totalt sett samt hur lojal hyresgästen är. Detta var sjätte gången som Lundbergs Fastigheter medverkade i Fastighetsbarometern Kontor där man ingår i kategorin Storbolag. Med ett NKI på 81 (80) för Kontor förbättrade sig bolaget för tredje året i rad. - Jag imponeras över våra medarbetares målinriktade arbete för att utveckla vårt erbjudande och öka vår redan höga servicenivå, säger Daniel Andersson, Marknadsområdeschef Linköping och samordnare för Fastighetsbarometern. Att vi lyckas höja oss år efter år visar att resultatet tas om hand och används och att Fastighetsbarometern är ett effektivt verktyg för att åstadkomma förbättringar. Lundbergs Fastigheter deltar också i Fastighetsbarometern Butik sedan tre år tillbaka. Här uppnåddes en rekordhög svarsfrekvens på 84 % och ett NKI på 66 (66). Källa: www.lundbergs.se ® 5