Bobladet 1
Nya digitala framgångar Att signera hyreskontrakt
eller säga upp ett hyreskontrakt sköts allt mer digitalt. – Nu är vi uppe i 80 procent när det gäller digitalt signerade hyreskontrakt, det är riktigt bra, säger Liselott Lodén, chef för boendeutveckling på Kumla Bostäder. Digitaliseringen påskyndas naturligtvis av den pågående pandemin. Att kunna sköta ärenden digitalt, utan fysiska besök, är förstås en fördel i dessa tider. Men den ökade digitaliseringen är också en utveckling med egen drivkraft. Med fler tjänster som kopplas till BankID inser allt fler digitaliseringens förtjänster. – Man slipper krångla med att ta ledigt och komma till ett bokat möte. Man slipper pappershanteringen – och det går fort, säger Liselott Lodén som betonar att de traditionella rutinerna med papper och påskrift ska finnas kvar. – Självklart, vi ska alltid erbjuda båda alternativen. Under 2021 tog Kumla Bostäder ännu ett steg i den digitala utvecklingen. Numera använder sig Kundtjänst av IDkollen, som är kopplat till BankID. Den som ringer Kundtjänst kan då identifiera sig med BankID och få sitt ärende hanterat över telefon. Dans, pyssel och teater – vilket onsdagsmys! Kom och ha kul när Kumla Kommuns biblioteksbuss hälsar på! Utanför bussen kommer vi att dansa, spela, pyssla, klä ut oss, spela teater och läsa böcker förstås. Du får träffa oss som jobbar på Kulturskolan, biblioteket och Kumla Bostäder. Både stora och små barn är välkomna! Välkommen kl 15.00–16.30: · onsdag 19 maj i Kvarnparken · onsdag 26 maj i Kumlaby Vi följer rådande rekommendationer och håller avstånd. 19 Kom och ha kul!