Nollelva 1
MODE MODENYHETER GINA TRICOTS JEANSKOLLEKTION Bia
nca Ingrosso frontade Gina Tricots sommarkampanj och det blev en succé. Nu är den populära influencern, mediaprofilen och entreprenören återigen frontfigur för Gina Tricot i deras nya denimkampanj som lanserades 1 augusti. I kampanjfilmen berättar Bianca om sin förkärlek till jeans och visar upp fem varianter. En av nyheterna som Gina Tricot satsar på i höst och vinter är Dagny mom jeans. – Vi är superstolta över att kunna fortsätta samarbeta med en så stor profil Foto: Pressbild som Bianca som ger sådant genomslag. Samtidigt kan vi lyfta våra jeans som i dagsläget är gjorda av 100% mer hållbar bomull, säger Karin Westas, Communication & Concept Director på Gina Tricot. (CL) Foto: Privat Ny smartklocka från Samsung Foto: Privat Ny aktör inom KLÄDBRANSCHEN Under hösten får Linden Köpcentrum tillökning då en ny klädkedja flyttar in. I en lokal på andra våningsplanet, på omkring 420 kvm, kommer nämligen Denim & Friends att öppna. De som ligger bakom klädbutiken är de tre Jönköpingskillarna Johan Almström, Henrik Hultman och Mattias Carlsson som samtliga har cirka tio års erfarenhet inom klädbranschen. Just jeans är något som de har jobbat med en ganska lång tid vilket också kommer att bli huvudspåret i Norrköpingsbutiken. STOR SATSNING Men det är inte enbart i Norrköping som de tre killarna väljer att etablera sig, utan de gör en rejäl satsning på Denim & Friends som även kommer att öppna butik i Linköping, Jönköping och Skövde. Starten för både butiken i Norrköping och Linköping kommer att ske i slutet av september. I Linköping öppnar de i en lokal vid Lilla Torget på 270 kvm. (CL) Samsung Galaxy Watch Active2 är Samsungs senaste tillskott av smartklockor i Galaxy-familjen. Den finns i två olika storlekar, 40 mm och 44 mm, och tre olika färger – alla i rostfritt stål. Tanken är att den ska vara både stilfull och anpassningsbar för varje enskild användare. Med hjälp av den här klockan kan du bland annat registrera fler träningsformer än någonsin och den erbjuder även smartare sömn- och stressregistrering. Klockan är kompatibel med både Android och iOS och har en ny digital roterande boettring för en intuitiv användarupplevelse. Partnerskap med bland annat Spotify och Under Armour möjliggör roligare och bättre träning och välmående. För mer info, kolla news.samsung.com/galaxy. (CL) Foto: Pressbild Två nya kollektioner från ”Into the wild” och ”Power down” är namnen på de två nya kollektionerna från Energetics – Intersports eget varumärke. ”Into the wild” är en kollektion för högintensiv träning som är stark och kraftfull med djuriska inslag, dova färger och snygga inslag medan ”Power down” är anpassat för yoga och pilates och andas lugn samt är inspirerad av yogans värld med fina detaljer, snygga mönster och funktionella material. – Det är trendigt, snyggt och samtidigt funktionellt och väl anpassat efter de tilltänkta ändamålen. Precis vad man eftersöker för sin träningsgarderob, säger Sophia Jacobsson, designer på Intersport. (CL) Intersports eget varumärke HETAST JUST NU! 1. LÄDER. Hetaste materialvalet hos modehusen när det kommer till höstens plagg! Köp in ett par uppdaterade gubbyxor, snygga läderkjolar eller varför inte hellånga läderrockar? 2. RUTIGT Rutor i alla färger och former är helt rätt – vare sig det är glencheck, pepita eller grungerutan. 3. 1980-TALET Det årtionde som utan tvekan influerat modehusens kreatörer i höst. Den starka silhuetten med markerade axlar, ett bälte åtsnört i midjan och shorts är riktigt trendigt! 4. STARKA FÄRGER Chockrosa, turkos, gult och mintgrönt – det blir en färgstark höst där färgskalan är hämtad direkt från 80-talet. 5. BLOMMIGA KLÄNNINGAR Blommönstret är ett print som många designers håller varmt om hjärtat och som dessutom passar perfekt på klänningen även i höst! Supersnyggt! 20 NOLLELVA Foto: Pressbild Intersport Foto: Shutterstock Bianca frontar