NOTISER Dags att välja ditt tv-utbud Nu närmar si
g dagen då Com Hem stängs ner i ÖBOs bestånd. Efter den 28 februari 2021 går det inte längre att titta på tv via tre hål i väggen (koax). Om du inte redan gjort ett aktivt val för hur du vill titta på tv, är det dags att fundera på hur du vill göra nu. Du kan välja en tjänsteleverantör som erbjuder det tv-utbud du vill ha. Via länken nedan, hittar du all information du behöver för att kunna beställa och komma igång med dina nya tjänster. Du beställer dina tjänster via: orebro.openuniverse.se Du kan också välja ett kostnadsfritt basutbud av tv-kanaler från Telia. Då ringer du direkt till Telia på 0105–510 610 (öppet vardagar mellan klockan 9 och 18) och beställer basutbudet samt en tv-box som du hämtar hos ditt lokala postombud. Basutbudet innehåller SVT1HD , SVT2 HD SVT barn HD , SVT24 HD kanaler samt Kunskapskanalen, TV4 HD play, och AxessTV. Känns det svårt att fixa installationen själv? Då hjälper vi dig! Hör av dig till vårt kundcenter på 019-19 42 00, så ser vi hur vi kan hjälpa dig tillrätta. Men, först måste du beställa de tjänster du vill ha och få hem tillbehören. , och play för dessa Så når du oss i coronatider Med omtanke om dig som hyresBredband – Tv – Telefoni ÖBOs fastigheter är anslutna till stadsnätet, vilket ger dig tillgång till bredband, tv och telefoni ur ett och samma uttag. Kom igång och beställ tjänst: • Koppla in din dator i fiberuttaget med nätverkskabel. • Starta webbläsaren så startar automatiskt portalen där du kan beställa tjänster. • Välj tjänst och leverantör. Lägg den tjänst du önskar i varukorgen och checka ut den när du är nöjd. • Bekräfta din beställning och klicka på beställ. Inom 15 minuter är bredbandstjänsten aktiverad och du kan börja surfa. • Tv och telefoni går att beställa samtidigt, men de tjänsterna aktiveras först när du fått leverans av den fysiska telefonidosan och tv-boxen. gäst och våra medarbetare har vi tillfälligt stängt alla våra kontor för spontana besök. Du kan fortfarande nå oss och boka besök genom att ringa eller mejla. Om du är förkyld/sjuk, vill vi att du väntar med att göra felanmälan tills du är frisk igen. Är det akut kan du förstås ringa eller mejla oss, men tala då om att du är sjuk. Här når du oss Telefon: 019-19 42 00, vardagar kl 8–17 Mejl: kundcenter@obo.se Just nu har vi ett mer allvarligt läge och något striktare restriktioner, som kan ändras på kort varsel. Håll utkik på obo.se/corona för aktuell information. 3 Slutar funka den 28 februari! Vi hjälper dig! Hjälp att beställa tjänst? SMSa BREDBAND till 72 660 så ringer Open Universe kundtjänst upp dig, eller ring 019-761 47 70, vardagar 08–17. Du kan även beställa direkt på stadsnat.se, klicka på Beställ tjänst.