Byggaren 1
Ny modell att bygga altan Trallsnack.se - hemsida
n för proff s och hemmabyggare Essve satsar digitalt för förbättrad kunskap I år lanserade företaget Essve sajten Trallsnack.se. En hemsida för proff s och hemmabyggare. Syftet är att på ett enklare sätt bygga trall. Det har funnits en påtaglig efterfrågan bland kunder att veta mera om detta. Essve möter nu upp detta intresse. Byggvaruhandeln som säljer trallsortimentet lär uppskatta satsningen. C aroline Larsson är projektledare för Trallsnack.se på företaget Essve. Hon säger att sajten har hittills rönt stort intresse. Sidan har hittills haft 160.000 besökare vilket får anses som en mycket god siff ra. Varje besökare har också stannat ganska länge på sidan för att fördjupa sig i ämnet. –Vi ser tydligt att proff sen är mest intresserade av våra produkter ESSDECK MAX, och vårt sortiment inom dold infästning HDS och EDGEFAST, påpekar Caroline Larsson. Hemmabyggarna eft ersöker inte minst goda instruktioner och fördjupad kunskap. Utöver Trallsnack.se erbjuder Essve också appen Essguide.se. Intresset har varit påtagligt. Essves nya digitala tjänst. 20 000 tralldäck Caroline Larsson säger att företaget har haft över 20 000 tralldäck som kunder räknat på, mängdats, i Essguide.se – Det är också roligt att det här ger oss en helt annan möjlighet att samla statistik från slutförbrukarna, säger Caroline Larsson. Hon säger att intresset bland allmänheten för trallen som produkt, bara blir större och större. I Sverige är det tydligt att många vill bygga altan. Lånemöjligheterna är goda. Räntan i landet är låg och lär så förbli en tid framöver. Svenska hushåll verkar vilja satsa på att bygga ut och renovera. Bygga altan tillhör sådana satsningar. 50 procent av den trall som mängdas i Essguide är 50 kvadratmeter eller mer. Nästa säsong Även om säsongen 2021 inte är till ända planerar Essve inför säsongen 2022. En nyhet blir något man kallar Essve Trallpartner. Trallpartner ska hjälpa kunden att enkelt hitta rätt produkter. Här ges även goda råd vad gäller butiksexponering. En fördjupad kunskap av produkterna kommer också att förmedlas. Något som butikens medarbetare lär uppskatta. Under 2021 har hittills 500 handlare i Proff sen är mest intresserade av produkterna ESSDECK MAX och Essves sortiment inom dold infästning HDS och EDGEFAST. 24 landet valt Essves trallkoncept. Inför nästa säsong hoppas företaget på ytterligare intresse för konceptet från landets handlare. BYGGAREN î‚Ž 5 2021