Kia Story 1
Ledare Peter Himmer, vd Kia Sweden AB Den laddbar
a rörelsen SVERIGES REGERING har samlats kring en övergripande klimatvision som innebär att vi senast år 2045 inte ska ha några nettoutsläpp av växthusgaser i atmosfären. Transportsektorn, som Kia är en del av, ska vara med och bidra genom att till 2030 minska växthusgasutsläppen med minst 70 procent jämfört med 2010. För Kia i Sverige är det naturligt och viktigt att driva och leda omställningen. Som en del i det har vi fattat ett beslut om att från 2024 endast erbjuda nya laddbara bilmodeller på den svenska marknaden, och som nästa steg att från 2030 endast saluföra elbilsmodeller. Vi ser redan att vår målsättning har börjat ge effekt. Av alla bilmärken i PS. Vi på Kia värnar miljön på alla sätt, och ser nu över hur Kia Story distribueras. Här får du därför tre alternativ: 1. Om du vill fortsätta få tidningen hem i brevlådan behöver du inte göra någonting. 2. Om du vill ha en en länk till en digital version av tidningen, ladda ner QR-koden och ange din namn, e-postadress och bilens registreringsnummer. Sverige med en rullande tioårsvagnpark på minst 40 000 bilar är Kia det bilmärke med högst andel laddbara bilar. I början av året uppgick andelen till en tredjedel och i slutet av året kommer en fjärdedel av vår tioårsvagnpark att vara laddbar. Det ökar möjligheten för alla som vill vara en del av omställningen att finna ett stort utbud av både nya och begagnade laddbara Kia-bilar hos våra Kia-återförsäljare. Den snabba omställningen medför också att våra Kia-återförsäljare har en marknadsledande erfarenhet gällande laddbara bilar både när det kommer till produkt- och verkstadskompetens. Välkommen till den laddbara rörelsen! 3. Om du inte vill ha tidningen i fortsättningen, mejla info@kia.se Ange ditt namn och registreringsnummer. Läs mer om Kias integritetspolicy: www.kia.com/se/integritetspolicy Följ oss här! KIA story ges ut av Kia Sweden AB och distribueras kostnadsfritt till Kiaägare i Sverige. Kontakt: Kia Sweden AB, Kanalvägen 10A, 194 61 Upplands Väsby. www.kia.com/se. e-post: info@kia.se Ansvarig utgivare: David Lilja, Kia Sweden AB. Produktion: Spoon. Redaktör: Inger Sundelin. Art Director: Niklas Thulin. Repro: Spoon. Omslagsfoto: Simon Hamelius. Tryck: Stibo. Eventuell vinstskatt i tävlingar betalas av vinnaren. Trycksak 5041 0004 KIA story 2/2022 03 T S V K A R N Ä E M N E