Kia Story 1
HÄR & NU Bilden är ett montage. Tatuera ditt bilm
ärke Vi tatuerar in det vi gillar: mamma, hunden – eller bilen! Men, vilket bilmärke är mest populärt att få gaddat? Det undrade den amerikanska shoppingsajten Compare the Market och granskade Instagram i jakten på svar. Det i särklass vanligaste bilmärket var Volkswagen med mer än dubbelt så många träffar som tvåan: Jeep. 10 vanligaste tatuerade bilmärken: 1. Volkswagen – 5 507 st. 2. Jeep – 2 139 st. 3. Cadillac – 1 775 st. 4. Pontiac – 1 609 st. 5. Chevrolet – 1 417 st. 6. BMW – 1 375 st. 7. Ford – 775 st. 8. Honda – 747 st. 9. Audi – 557 st. 10. Subaru – 437 st. Kia-tatueringar finns inte med på listan. Ännu. Så därför har vi gjort en nu (som montage). Men vi undrar förstås om det finns någon därute som har en riktig Kia-tatuering. En maskerad EV9 har setts på flera platser den senaste tiden. SMYGTITT: KIA EV9 I början av nästa år är den här, Kias flaggskeppsmodell EV9. En stor eldriven suv med plats för sju personer och ett generöst bagageutrymme. Liksom den tidigare Kia EV6 är den baserad på Kias avancerade elbilsplattform E-GMP. Kia EV9 utmärks av en banbrytande design och innovativ teknik, till exempel ett kameraövervakningssystem som ersätter de konventionella ytterspeglarna. Det ger föraren en förbättrad överblick samtidigt som luftmotståndet sänks. Just nu utsätts bilen för tuffa sluttester vid Kias forsknings- och utvecklingscenter i koreanska Namyang och i krävande terräng på flera platser i världen. STORT INTRESSE FÖR DIGITALA FÖRÄLDRAMÖTEN – Succén med våra digitala föräldramöten fortsätter. Vi kan ha upp till ett par tusen deltagare per gång. Otroligt glädjande att så många vill ta del av vårt kunnande, säger Elenor Cortez, grundare och ordförande i organisationen Säkra varje unge. Under hösten har två nya nummer (nr 4 och 5) av tidningen Mini på nätet kommit ut. En tidning som främst vänder sig till mellanstadiet. Nummer 4 handlar om onlinespel VISSTE DU ATT… West Edmonton Mall har världens största parkeringsplats? Med sina 20 000 platser hamnade shoppingcentret i Guiness Rekordbok 1981. 08 och hur Minis kompis blir vän med någon i spelet och lockas till att sälja bilder på sig själv för att kunna köpa saker i spelet Roblox. Det har tyvärr blivit väldigt vanligt och accepterat att barn och unga säljer nakenbilder på sig själva i onlinespel för att få spelvaluta. I nummer 5 får barnen möta Malenkyy som är flykting från Ukraina och börjar i samma klass som Mini. I skolan får hon ta del av Säkra varje unges internetutbildning om sexuella övergrepp på barn och tips om säkert internetanvändande. Malenkyy får även hjälp av Säkra varje unges stödlinje på Instagram när hon sett hemskheter och övergrepp på sin bror hemma i Ukraina i kriget. Det är många barn och kvinnor som blir utsatta för eller bevittnar övergrepp i krig. Tidningen Mini på nätet kan beställas på bokus.com Kia Sweden är sedan 2014 huvudsponsor av stiftelsen FTS Säkra varje unge. Läs mer: foretagtillsammans.se KIA story 2/2022 WIKIMEDIA COMMONS