Fritidsmagasinet Caravan 1
Fritidsmagasinet Caravan Sida 2
Fritidsmagasinet Caravan Innehåll
Fritidsmagasinet Caravan Ordföranden
Fritidsmagasinet Caravan Sida 5
Fritidsmagasinet Caravan Insändare
Fritidsmagasinet Caravan Sida 7
Fritidsmagasinet Caravan Smått & gott
Fritidsmagasinet Caravan Sida 9
Fritidsmagasinet Caravan Sida 10
Fritidsmagasinet Caravan Sida 11
Fritidsmagasinet Caravan Elmia
Fritidsmagasinet Caravan Sida 13
Fritidsmagasinet Caravan Sida 14
Fritidsmagasinet Caravan Sida 15 Hobby Siesta får
bland annat ett förbättrat bordsunderrede där förlängningsskivan kan förvaras under bordet. front som karaktäriseras av nya LED-strålkastare. Även värmeisoleringen har förbättrats. len it 585 har en totallängd på under sex meter, men tack vare sängkonstruktionen mycket generösa innerutrymmen med bland annat en sittgrupp med hörnsoffa på vänster sida och tvåsitssoffa på höger. Köket, längst bak i bilen, är vinkelformat. Hygienavdelningen finns i motsatt hörn Ixeo it 585 rymmer fyra personer och lika många kan sova i bilen när sittgruppen bäddas ner. Den är baserad på Fiats lågbyggda chassi, som finns med flera olika motoralternativ. I grundutförande är totalvikten 3 500 kg, men med de största motorerna finns den även med 4 000 kg totalvikt. Totalt har Bürstner tio modellserier och 48 olika planlösningar på programmet inför nästa år. De helintegrerade husbilarna, Aviano och Elegance, får ny front med integrerade varselljus. Elegance kommer med bronsmetallic lackering som tillval. Frankia med unik Alko-boggi Inför 2011 presenterar Frankia en unik chassilösning. Nya, stora Frankia I 8400 introduceras med ett helt nytt boggichassi från Alko. Konstruktionen bygger på Frankia I 8400 introduceras med ett helt nytt boggichassi från Alko. Konstruktionen bygger på samma principer som boggiaxlar på tunga lastbilar. Det innebär att det går att höja den bakre axeln för att öka trycket på drivhjulen vid start i halt väglag eller på besvärligt underlag. samma principer som boggiaxlar på tunga lastbilar. Det innebär att det går att höja den bakre axeln för att öka trycket på drivhjulen vid start i halt väglag eller på besvärligt underlag. Modellen har luftfjädring som standard. Det här är naturligtvis en bil i det finare segmentet, drygt 8,5 m lång, totalvikt på 6 ton och ett uppskattat pris på en bra bit över miljonen. Frankia presenterar dessutom en ny modellserie, Exclusive Class 790, baserade på Mercedes eller Fiat och med påkostad inredning. Frankias övriga program innehåller nya planlösningar i Holiday Class, bland annat 680 SD, med hygienutrymme tvärs hela bilens bakdel. Concorde blir ännu tystare Concorde Liner, den populäraste husbilen i klassen över 7,5 ton, får en helt ny front som karaktäriseras av nya LED-strålkastare. Även Liners bakparti har fått en upputsning och utrustats med LED-lampor. Ljuddämpningen har förbättrats ytterligare liksom värmeisoleringen. Det ska ge tydliga fördelar, speciellt i bilens front, till glädje för alla som använder husbilen året om. Nya ljuddämpande möbelfästen gör att bilens egenbuller minimeras. Sverige är en unik marknad för Concor- de. Det är det land, utanför Tyskland, som köper flest nya Concorde. Hymer visar ny B-klass Tyska Hymer kommer i år med ett helt nytt husbilsprogram, B-klassen. Det är en helintegrerad bil som täcker det populäraste storleksområdet, dvs 6 – 7,5 m. Faktum är att den minsta modellen bara är 594 cm, men ändå rymmer fyra personer. B-klassen kan kompletteras med Arktispaket, vilket bland annat innebär vattenburen värme. Bilarna tillverkas i grundutförandet på Fiats låga chassi, men B-klass SL levereras med Alko-chassi. De största modellerna finns också i varianter baserade på Mercedes och Iveco. Mer kungligt från Kabe Kabe kommer med tre nya Royal-modeller, 520 XL, 750 GLE och 780 GDL, vilket ger 18 nya planlösningar. » FRITIDSMAGASINET CARAVAN 4 2010 15
Fritidsmagasinet Caravan Sida 16
Fritidsmagasinet Caravan Sida 17
Fritidsmagasinet Caravan Sida 18
Fritidsmagasinet Caravan Sida 19
Fritidsmagasinet Caravan Teknik & camping
Fritidsmagasinet Caravan Sida 21
Fritidsmagasinet Caravan Thermogardin
Fritidsmagasinet Caravan Sida 23
Fritidsmagasinet Caravan Gasol
Fritidsmagasinet Caravan Sida 25
Fritidsmagasinet Caravan Kärringkånk
Fritidsmagasinet Caravan Sida 27
Fritidsmagasinet Caravan Huseby
Fritidsmagasinet Caravan Sida 29
Fritidsmagasinet Caravan Sida 30
Fritidsmagasinet Caravan Sida 31
Fritidsmagasinet Caravan Sida 32
Fritidsmagasinet Caravan Sida 33
Fritidsmagasinet Caravan Kurrebo trädgård
Fritidsmagasinet Caravan Sida 35
Fritidsmagasinet Caravan Östgöta Camping
Fritidsmagasinet Caravan Sida 37
Fritidsmagasinet Caravan Caravancampingen
Fritidsmagasinet Caravan Sida 39
Fritidsmagasinet Caravan Medlemsporträttet
Fritidsmagasinet Caravan Sida 41
Fritidsmagasinet Caravan Mötesplats/Familjeträffen
Fritidsmagasinet Caravan Sida 43
Fritidsmagasinet Caravan Sida 44
Fritidsmagasinet Caravan Sida 45
Fritidsmagasinet Caravan Mötesplats/NCT
Fritidsmagasinet Caravan Sida 47
Fritidsmagasinet Caravan Sida 48
Fritidsmagasinet Caravan Sida 49
Fritidsmagasinet Caravan Golfrutan
Fritidsmagasinet Caravan Sida 51
Fritidsmagasinet Caravan Ställplats
Fritidsmagasinet Caravan Till salu
Fritidsmagasinet Caravan Dina förmåner
Fritidsmagasinet Caravan Sida 55
Fritidsmagasinet Caravan Från sektionerna
Fritidsmagasinet Caravan Sida 57
Fritidsmagasinet Caravan Träfflista
Fritidsmagasinet Caravan Sida 59
Fritidsmagasinet Caravan Knep & knåp
Fritidsmagasinet Caravan Krysset
Fritidsmagasinet Caravan Caravanshop
Fritidsmagasinet Caravan Sida 63
Fritidsmagasinet Caravan Branschguide
Fritidsmagasinet Caravan Sida 65
Fritidsmagasinet Caravan Krönika
Fritidsmagasinet Caravan Sida 67
Fritidsmagasinet Caravan Sida 68