Loading...
Årsredovisning 2014 1
Årsredovisning 2014 VD Ulf Nyqvist har ordet
Årsredovisning 2014 Detta är Botkyrkabyggen
Årsredovisning 2014 Boende med miljoner möjlighete
r
Årsredovisning 2014 Stor efterfrågan på lediga läg
enheter
Årsredovisning 2014 Botkyrkabyggen bygger ungdomsb
ostäder
Årsredovisning 2014 Vilka är medarbetarna på Botky
rkabyggen
Årsredovisning 2014 Höjt betyg på flera områden
digitalt kundforum I dECEMBER 2014 startade Botky
rkabyggen ett digitalt kundforum. Här kan både hyresgäster och andra intresserade ställa frågor och komma med med förslag och idéer till Botkyrkabyggen. Personalen på KundCenter svarar på frågor i kund forumet under sina ordinarie arbetstider. Målsättningen är att öka kundnöjdheten genom att göra det enklare för vissa grupper som har frågor till Botkyrkabyggen. Tidigare har många frågor kommit in via besök, brev eller e-post, och det är ofta samma frågor som återkommer. Genom det digitala kundforumet skapas ytterligare en väg in och en bank av frågor och svar byggs upp. Svaren publiceras offentligt och underlättar därmed för andra människor som har samma eller liknande frågor. Mobilanpassad webbplats BOTKYRKABYGGEN genomförde under 2014 en redesign och en mobilanpassning av sin externa webbplats. Mobilanpassningen av sajten skedde efter bland annat en kommunikationsenkät bland kunder där det framgår tydligt att kunderna i allt större omfattning går ifrån datoranvändning till mobilanvändning när de använder Botkyrkabyggens webbsida. I slutet av 2014 var det fler som gick in på botkyrkabyggen.se med en mobil enhet (mobiltelefon eller surfplatta) än via en dator. Det innebär en fördubbling av antalet mobila besök jämfört med två år tillbaka. I samband med mobilanpassningen av webbplatsen gjordes även en hel del anpassningar av designen till den grafiska profil som företaget använt i något mer än ett år. Det totala antalet sidvisningar på webbplatsen under 2014 var drygt 6 miljoner. Nya appar för hyresgäster uNdER 2014 lanserades två nya mobilappar för hyresgäster hos Botkyrkabyggen – Boby Mina sidor och Boby Tvätt. I appen Boby Mina sidor kan kunderna göra felanmälan och se sina pågående ärenden. Man kan också se de senaste hyresavierna, vem som är bovärd där man bor och planlösningen för sin lägenhet. Appen Boby Tvätt är en tvättstugebokning i mobilen. Här kan man boka och avboka tvättpass samt se sina tidigare bokningar. Sedan tidigare finns också appen Boby Sök bostad, för boende i Botkyrka som vill söka en bostad hos Botkyrkabyggen. Apparna finns både för iPhone och för Android-telefoner. Under första månaden skrevs 77 inlägg och 100 kommentarer i det nya kundforumet. De mest lästa inläggen handlade om kösystemet, andrahandsuthyrning och låsbrickor. 11
Årsredovisning 2014 43 hyresgäster blev andelsägar
e i Eriksberg
Årsredovisning 2014 Stora renoveringar på gång
Årsredovisning 2014 Sponsring och samarbeten med b
arn och unga i fokus
Årsredovisning 2014 Europeiskt nätverk vill öka de
t sociala ansvaret
Årsredovisning 2014 EU-projekt gav mindre energibe
sparing än väntat
Årsredovisning 2014 Miljö och energi i siffror
Årsredovisning 2014 Värdebedömning av fastigheter
Årsredovisning 2014 Förvaltningsberättelse
Årsredovisning 2014 Koncernresultaträkning
Årsredovisning 2014 Koncernbalansräkning
Årsredovisning 2014 Kassaflödesanalys för koncerne
n
Årsredovisning 2014 Moderbolagets resultaträkning
Årsredovisning 2014 Moderbolagets balansräkning
Årsredovisning 2014 Kassaflödesanalys för moderbol
aget
Årsredovisning 2014 Noter, gemensamma för moderbol
ag och koncern
Årsredovisning 2014 Botkyrkabyggens styrelse
Årsredovisning 2014 Revisionsberättelse
Årsredovisning 2014 Granskningsrapport
Årsredovisning 2014 Fastighetsbestånd
Årsredovisning 2014 Botkyrkabyggens historia