KIA STORY 1
KIA FOTBOLL Laddat för fotbollsfest i sommar igen
. Tävla med Kia om att få bära matchbollen i sommar! För två år sedan fick då 11-åriga Sofia Röckner från Stockholm bära matchbollen i EM-matchen mellan Sverige och Irland. Hon sågs av 80 000 på läktaren och 2,6 miljoner i tv-sofforna. I år är det dags igen för Kias tävling Official Match Ball Carrier. – Kia gillar fotboll och vi sponsrar både små och stor fotbollsögonblick, säger Mikaela Bäckius på Kia, som är ansvarig för tävlingen. För oss är satsningen på barn- och ungdomsfotboll lika viktigt som engagemanget i FIFA. – Kia Motors Sweden stöttar genom våra återförsäljare många breddfotbollslag runt om i landet, något som vi är oerhört stolta och glada över. Vi tycker att alla barn som vill ska få spela fotboll. Äntligen dags för fotbolls-VM! Kia Motors är sedan flera år tillbaka officiell sponsor till FIFA World Cup, världens enskilt största sportevenemang. Med ett stundande fotbolls-VM blir Kia Motors tillsammans med FIFA en del av den folkfest som alla fotbollsentusiaster längtar efter. I fotbollen återfinns flera av de kärnvärden som präglar Kias arbete: kreativitet, dynamik och samarbete. Tillsammans med fotbollsfans världen över delar Kia en stor passion för sporten och det engemang den väcker globalt. Fotbolls-VM i Ryssland hålls 14 juni-15 juli. Lag från 32 länder deltar och Sverige, som ingår i Grupp F, spelar sin första match mot Sydkorea den 18 juni. Manchester United vann Europa League 2017. Alla barn mellan 10 och 14 år kan vara med i tävlingen där uppgiften är att dela med sig av sitt bästa fotbollsögonblick. Det i en bild eller video på Kias OMBC-event på Kia Motors Swedens Facebook-sida. Vinnaren får äran att bära ut matchbollen inför VM-matchen Tyskland–Sverige den 23 juni i Sotji. Flyg, boende, mat och transfer för barnet plus en förälder ingår i vinsten. Tävlingsregler och mer information hittar på du Kias Facebooksida och www.kia.se. Tävlingen pågår till och med 22 april. Kia blir ny sponsor för Europa League Nu är det klart. Kia har tecknat sponsoravtal med UEFA Europa League. Avtalet, som är på tre år, startar lagom till årets säsong där 48 klubbar från 55 länder medverkar. I år blir det extra spännande för oss svenskar när tre lag, AIK, Djurgården och Häcken, kvalspelar. KIA STORY 1 2018 11