JBF_10 1
”Vi är en tung och skicklig inköpsorganisation, v
i jobbar mot rikskunder och mycket med miljö, hållbarhet och digitalisering. Vi genomför också gemensamma kampanjer. Allt detta bidrar till att vi just nu känner ett stort intresse från bygghandlare runt om i landet att bli medlemmar i Woody.” e-handel som han har lång erfarenhet av. På Damstahl var han med och byggde upp företagets e-handel som är framgångsrik. Enligt honom ligger Woody också långt framme och har lagt en bra grund för den digitala utvecklingen. - Woody har jobbat på bra med digitaliseringen via Plattan. Men utvecklingen går snabbt, så det gäller att springa fortare. Woody lockar Woody har inte bara lockat till sig Peter Sjödahl utan på kort tid också fyra nya delägare som lämnade XL-Bygg. - Det är väldigt positivt att det sätt vi jobbar på uppskattas och att det ska locka till sig nya delägare. Vi är det fria alternativet på marknaden och det attraherar duktiga entreprenörer. Enligt honom har Woody-delägarna en stor grad av frihet samtidigt som de kan dra nytta av de skalfördelar som finns. - Vi är en tung och skicklig inköpsorganisation, vi jobbar mot rikskunder och mycket med miljö, hållbarhet och digitalisering. Vi genomför också gemensamma kampanjer. Allt detta bidrar till att vi just nu känner ett stort intresse från bygghandlare runt om i landet att bli medlemmar i Woody. Tid för att lära Men han har ännu inte greppat Woodys fulla potential och under de första 100 dagarna på vd-posten vill Peter Sjödahl skapa sin egen bild av organisationen. Bland annat ska han besöka ett stort antal Woody-anläggningar runt om i landet. - Jag vill träffa så många som möjligt. Det är intressant att se hur de driver affären och deras olika kundkoncept. Och han vill se ännu mer samarbete mellan Woodymedlemmarna. Enligt honom är det en styrka att entreprenörer kan lära av varandra. Inte orolig Peter Sjödahl kliver in i byggvaruhandeln när konjunkturen börjar svikta, men han är inte så orolig för marknadsläget. - Viker marknaden, går det fortfarande att vara aktiv och vinna marknadsandelar. Det ligger mycket hos oss själva, att vinna nya kunder. 2 Per Gidlund JBF ■ 10-2019 17 A BU S T O U C H™ JUST T OUCH Från och med nu räcker det med ditt fi ngeravtryck för att låsa upp hänglåset! Gör dig redo för en helt ny dimension hänglås! abus.com