DMH 1
Sarah Hektor, HR-chef på Kanonaden Entreprenad. v
åra arbetsplatser är grunden till våra projekt, till allt vi gör egentligen. När vi tittade på olika system var en förutsättning att systemet skulle vara lätt att avända för dem, och såklart också för oss administratörer. Med SmartDok är det lätt att sätta upp kategorier, dela upp personal och strukturera verksamheten. SmartDok är också så pass ”litet”, i positiv bemärkelse, att det inte blir en ”heffaklump” i systemet. Vi har fortfarande möjlighet att individanpassa systemet efter våra behov. Många av de andra systemen [som vi tittade på] var svåra att kombinera med andra tjänster, och hade inte heller samma tydliga gränssnitt. ”Alla hade inte ens smartphones, och många visste inte vad en app var för någonting.” Hur var det att komma igång med SmartDok? – Personal i byggbranschen är i ärlighetens namn inte de mest digitaliserade, särskilt inte det äldre gardet. När vi började att implementera systemet [2013] var vi omkring 180 anställda. Alla hade inte ens smartphones, och många visste inte vad en app var för någonting. Vi tog helt enkelt ett antal personer varje månad och såg till att systemet fungerade för dem, och gjorde även fysiska besök där vi visade systemet på plats där det behöves. Idag har vi omkring 290 anställda, och av dessa är det endast två herrar nära pensionsåldern som inte använder SmartDok. Det tycker jag sammantaget är ett väldigt bra betyg på systemets Verktyget du alltid har med dig Garantera gör det enkelt för dig att dokumentera och säkerställa alla dina värme installationer, inomhus såväl som utomhus. Du kan också utföra digital kontroll av elinstallationsarbete med IN Dokumentmallar Plus. Du får full koll på alla dina projekt samtidigt som du levererar en säker och snygg lösning till din kund. Garantera – ditt nya verktyg i verktygslådan. Kom igång idag på garantera.ebeco.se 27