Byggaren 1
Ett större batteri begränsar räckviddsångesten fö
r Nissan e-NV200 som nu lämpar sig för hantverkaruppdrag i tätortstrafik. Bristerna på förarplatsen finns kvar sen tidigare liksom en hög ljudnivå på landsväg. Vi saknar en analog hastighetsmätare. Nu finns enbart digital avläsning i det runda huvudinstrumentet, visserligen med stora tydliga siffror. Där kan man även avläsa batteriets status och hur lång körsträcka man har kvar. En grön lampa talar om när man knappat in eco-läget. I en skärm mitt på panelen finns radio/ CD-funktioner samt navigation och backkamera. Reglagen och tangenterna är välplacerade och belysta. Växelväljaren har lägen för P, R, N och D där driveläget går att föra över i ett B-läge för ökad återgenerering av batteriet. P-bromsspaken till vänster om passagerarstolen. Hytten fungerar dåligt som arbetsplats. Kartfacken i dörrarna är små, handskfacket är inte låsbart och facket i A4-format ovanpå panelen borde haft en skärm mot speglingar i vindrutan. Mellan stolarna finns en box som öppnas framåt-nedåt och mosar PLUS & MINUS + Fossilfri + Ökad räckvidd + Goda prestanda + Bra säkerhetsutrustning + ACC standard + God fjädringskomfort – Undermålig förarmiljö – Låg släpvagnsvikt – Hög ljudnivå – Långa laddtider – Dåligt med arbetsytor och förvaring – Bakdörrarna låser ej i 180 grader – Ej strålkastarspolning – Sikthämmande vindrutestolpar det som ligger i det låga facket framför. Vi saknar en hylla ovanför vindrutan liksom en arbetsyta bak på passagerarstolens ryggstöd. Finns bara i lågprisversionen? Bra är en låda under förarstolen. >> VI BYGGER TILLSAMMANS FRÅN UPPSALA I NORR TILL TRELLEBORG I SÖDER Samma kundnummer och villkor i alla våra byggvaruhus. byggaren 5 2019 25