Lera 1
Lera SKÄRVOR
Lera FRAMTIDENS FREDRIKSDAL
Lera AESOP I MILANO
Lera PORTRÄTTET
Lera KAKELSPANING
Lera FORM & TEKNIK
Lera THE RINGLING
Lera KERAMIK I ARKITEKTUREN
Lera KULINARISK KAKELFROSSA
, U Till och med lampskärmar och dörren till köke
t är kaklade vilket krävde plattor med rundade hörn. E Valnötsträ, med ett mönster inspirerat av kakel och fog, ger värme till den vita, keramiska interiören. För att få in lite värme i den vita, kaklade interiören valde man förutom lampskärmar i fyra kulörer speciellt framtagna för projektet, att använda valnötsträ till bänkarna. Dock i ett mönster som påminner om plattor och fog. – Vi hade redan planerat för mycket växtlighet i restaurangen, så vi ville fortsätta på det temat med trä. Men vi ville också låta den delen smälta in med resten av designen. Vi formgav träbänkarna så att de matchade de rundade hörnen i keramiken och imiterade fogens linjer. Vi ville inte att bänkarna skulle distrahera utan smälta in i helheten, men också ge lite värme. Restaurangen är belägen mellan ett litet gindestilleri och en skräddare på en välbesökt gata i St Pauls i London. Tillsammans med neonskylten på väggen utgör bänkarna ett av få inslag i designen som inte är keramiska. – Jag är väldigt nöjd med bänkarna och neonen som vi använde på väggen för att skapa en uppseendeväckande effekt och för att locka in folk som promenerar förbi till och från jobbet. På utsidan målade vi butiken vit och kaklade en skylt med restaurangens namn för att ge den en utmärkande närvaro ut på den här väldigt karaktärsstarka gatan. LERA #4 2015
Lera KAKELDETALJEN
Lera KERAMIKDESTINATIONEN
Lera KRÖNIKA