Svensk Golf 1
PRENUMERERA PÅ NYA SVENSK GOLF DEN SISTA UTGÅVAN
AV SVENSK GOLF (FÖR DIG SOM INTE HAR TECKNAT EN PRENUMERATION) I HANDEN HÅLLER du 2020 års tredje utgåva av Svensk Golf. Det är också sista gången Svensk Golf automatiskt kommer hem till dig. Om du inte redan tecknat en prenumeration, vill säga. Då ses vi igen i början av juni. Men från och med nu upphör Svensk Golf att vara Svenska Golfförbundets officiella medlemstidning. Sedan 2015 ägs varumärket Svensk Golf av förlaget Egmont Publishing och Svensk Golf kommer nu att leva vidare som en betaltidning, för prenumeranter och lösnummerköpare. Utgivningstakten fortsätter att vara 10 nummer per år. Till vem vänder sig nya Svensk Golf? – Om jag ska hitta en gemensam nämnare hos vår nya läsekrets så är det personer med en geniun passion för golf. Golfare som är intresserade av lära sig mer, gärna upptäcker nya banor och hela tiden drömmer om nästa starttid. Det är för den här målgruppen vi bygger innehållet i nya Svensk Golf, säger Svensk Golfs chefredaktör Oskar Åsgård. På vilket sätt ska tidningen förbättras? Nu lever Svensk Golf vidare som en betaltidning, för prenumeranter och lösnummerköpare. – Genom att vi talar till en tydligare definierad läsekrets framåt blir det lättare för oss att vinkla tidningens innehåll mot denna. Vi ska skriva med mer spets och djup, fortsätta att inspirera men också bli bättre på att erbjuda vägledning inför köp och ge konkreta tips på banor som förtjänar att upptäckas. Vi satsar mer på långläsning och förhöjer magasinskänslan genom att trycka tidningen på ett tjockare papper. Dessutom tror jag många läsare kommer uppskatta hur andelen redaktionella sidor ökar framöver. Vad vill du säga till de som tecknar en prenumeration på nya Svensk Golf? – Välkomna ombord! Och kom ihåg, vi svarar bara inför en enda uppdragsgivare och det är du. Om du som läsare är nöjd med tidningens innehåll gör vi ett bra jobb, annars inte. Så gör gärna din röst hörd och låt oss veta hur vi sköter oss. VARFÖR SKER DENNA förändring, undrar många som just nu hör av sig till oss på redaktionen. Svaret är att Golfförbundets styrelse beslutade att inte förlänga avtalet med Egmont, genom vilket tidningen distribuerats till Sveriges golfare. – SGF behöver tänka igenom hela sin mediestrategi för att synliggöra golf på många fler sätt än tidigare och har därför kommit fram till att vi inte längre vill samla allt i prenumerationer av Svensk Golf, sade SGF:s generalsekreterare Gunnar Håkansson i samband med att beslutet offentliggjordes. DEN NÄST VANLIGASTE frågan vi får är varför din medlemsavgift till golfklubben inte sänks när Svensk Golf försvinner. Svaret är att dessa medel ska finansiera förbundets nya mediesatsningar, som finns att läsa om på golf.se. I dessa ingår den nya medlemstidningen Golfa! med ett omfång på 52 sidor som ska komma ut tre gånger under 2020 i slutet av maj, augusti och november. – Anslaget blir annorlunda jämfört med hur Svensk Golf skriver. Om Svensk Golf haft utgångspunkten att skriva till golfspelaren om golfspel och golfutveckling så kommer Golfa! att ta mer avstamp i ett golfklubbsperspektiv och berätta vad som händer på klubben, vilka processer och verksamheter som bedrivs, säger Gunnar Håkansson. ERBJUDANDE PRENUMERERA NU – TITLEISTBOLLAR PÅ KÖPET! Så tecknar du en prenumeration på nya Svensk Golf 10 NR + ERBJUDANDE 1 6 NR FÖR 239 KR Prova på nya Svensk Golf till ett rabatterat introduktionspris. Enklast tecknar du din prenumeration genom att gå in på svenskgolf.se/prenumerera, eller så fyller du i och postar prenumerationskortet som ligger med i den här tidningen. ERBJUDANDE 2 TITLEISTBOLLAR 458 KR Just nu finns två förmånliga lanseringserbjudanden för dig som vill prenumerera på nya Svensk Golf. En helårsprenumeration på Svensk Golf plus 1 dussin Titleist Tour Soft (värde 399 kr) eller 6 st Titleist Pro V1-bollar (värde 275 kr) på köpet. Erbjudandet är tidsbegränsat, så beställ nu på svenskgolf.se/ SG6326 eller via prenumerationskortet i tidningen. 18 SVENSK GOLF 03–2020