Hemma Hos 2/2020 1
NOTI S E R ÄNDRADE ARBETSSÄTT Vi befinner oss mit
t i en pandemi som drabbar alla i samhället på olika sätt. Mimer har tvingats ställa om verksam heten för att på bästa sätt kunna minska smittspridning och skydda såväl hyresgäster som medarbetare. Punkterna till höger gäller tills vidare. Läs mer Endast nödvändiga arbeten hos hyresgästerna utförs just nu. Aktuell information på mimer.nu Vi hoppas alla att läget i samhället snart förbättras så att Mimer kan återgå till sin normala service. Mimer utför inga arbeten hemma hos hyresgästerna om det inte är absolut nödvändigt. De problem som åtgärdas är sådana som innebär en fara för dig som hyresgäst eller om det gäller en nödvändig funktion i lägenheten. Kundcenter är stängt för icke in bokade besök. Möjligheten att beställa Plusoch Tillval är tillfälligt stoppad. SummerWorks, grillkvällar och stadsdelsfester är inställda. Ullig glädje Vi lever i underliga tider men ändå finns det många saker att glädjas över. Som exempelvis de alldeles nya små gästrikefåren på Vallby Friluftsmuseum. Mimer är stolt sponsor till de ullliga krabat erna. Vad de ska heta är inte känt för Hemma Hos-redaktionen men kanske får de namn efter ledningsgruppen? Vem vet... nu mäter mimer digitalt Mimer mäter kontinuerligt hur nöjda hyresgästerna är i olika frågor, från och med i år helt digitalt. Kundenkäten delas inte längre ut i fysisk form utan kommer i stället som länk på sms eller mejl. Den skickas ut löpande under året till slumpmässigt utvalda hyresgäster. Därför kan det vara så att grannar får enkäten vid olika tillfällen. HEMMA HOS NUMMER 2 2020 Den stora fördelen är att Mimer snabbt kan agera på de synpunkter som kommer in, byta fokus eller snabbt åtgärda fel när det behövs. Detta eftersom hyresgästernas åsikter sammanställs löpande i stället för en gång per år. – Goda idéer från våra hyresgäster kommer snabbt ut i organisationen, säger Mimers förvaltningschef Gustav Hanstad. Gustav Hanstad 5 – Vi uppskattar och går genom samtliga svar men det är viktigt att vara specifik. Eftersom enkäterna är anonyma behöver vi ofta lite mer information för att kunna genomföra en god idé på exakt rätt sätt eller plats. I slutet av året kommer även en enkät postas till hyresgäster som inte kan eller vill svara digitalt. Alla får därmed chansen att ge Mimer återkoppling på arbete och service. ELIN IVEMO