JBF_11_2019 1
Mikael Olsson, Key Account Manager, och Henrik Ch
ristensson, landschef Sverige, på Gelia tyckte att Amer Mohammeds föreläsning var intressant. Men att göra som Amer att minimera antalet möten och avskaffa styrgrupper med mera, trodde de inte var görbart. Försäljningschefen Per Ek och kollegan Anders Berglund på Flexit uppskattade Linda Hammarstrands föreläsning. Bland annat tyckte de att hennes utgångspunkt att alla medarbetare har huvudrollen på sin sträcka, att alla har ett värde i en organisation, var inspirerande. Linda Hammarstrand, före detta Director of Passion i Petter Stordalens hotellkedja Clarion Hotel, berättade hur vi kan bygga ett starkt varumärke genom att skapa en kultur som går ut på att höja och rekommendera varandra, så att vi arbetar tillsammans, inte bara samtidigt. Amer Mohammed, chef för Coops Digitala Enhet och tidigare innovationschef för Stena Line, berättade om hur han förändrade Stena Lines mind-set kring AI och digitalisering, vilket har genererat effektiviseringar och uppskattade kundupplevelser. Magnus Kroon, tidigare utvecklingschef på Svensk Handel, gav ett historiskt perspektiv på handeln och konsumtionen. Enligt honom ställer digitaliseringen och de hållbarhetsrelaterade frågorna om spelplanen på hur och var vi konsumerar. Din lönsamhet är viktig för oss. JBF ■ 11 - 2019 17