JBF_11_2019 1
Victor Lindqvist på S:t Eriks visade upp Nibras l
ertegelpanna med integrerade solceller på 9 watt. Den kan användas tillsammans med Nibras vanliga lertegelpannor vilket gör att man kan skräddarsy önskad energiproduktion. Håkan Isaksson gjorde reklam för Habos nya kollektion Smide som består av robusta smidesbeslag utifrån några av företagets stora klassiker från 1920-talet fram till idag. Dan G Svensson marknadsförde Sundström Safety App som gör det enkelt för dig att välja rätt typ av andningsskydd. Genom den får du exempelvis information om kraven för en viss kemikalie och vilket andningsskydd som rekommenderas. Morgan Oscarsson presenterade T-Emballages produkt Bjälklagstätning som är en luft- och ångspärr som sparar cirka 6 timmars arbetstid jämfört med traditionellt montage med byggfolie och byggfoljetejp. Martin Seeliger på Tremco-illbruck visar upp illbrucks Svanenmärkta LD714 Alkrylfog Pro för tätning och utjämning av fogar inomhus. Den fäster på bland annat trä, gips, tegel, betong, cellplast och kork. Fogen är luktsvag och övermålningsbar. Hansson & Frife visade Gear Clamp - en helt ny tvinglösning från Bessey, som möjliggör att lätt spänna tvingen även i mycket trånga utrymmen. Varför har ingen kommit på det förut? Jörgen Palm marknadsförde Plannjas nya takavvattning i blank korrosionsbeständig ZinkMagnesium som patineras med tiden till en mörk nyans samt den nya kulören GreenCoat Mica BT för takprofiler med höga estetiska krav. 28 Mattias Jönsson presenterade Anzas projektindelade butikskoncept som gör det lättare för hemmafixaren att välja rätt rätt verktyg till olika slags måleriprojekt, från förarbetet till slutfinish. JBF ■ 11-2019