DMH 1
ISUZU D-MAX AT35 AV: ANDERS MYRDAL FOTO: ANDERS M
YRDAL FAKTA ISUZU D-MAX AT35 EKONOMI Grundpris: 599 900 kr Första förhöjd leasingavgift: 120 000 kr Leasingtid: 36 månader Leasingavgift/månad: 9 644 kr Restvärde: 200 000 kr Bränslealternativ l/100 km (blandad körning): Diesel, fr. 9,2 Skärmen är mycket känslig för ljus, vilket gör det svårt att se den information du är ute efter. ÖVRIG INFORMATION Komfort/känsla/köregenskaper: En robust och gediget byggd japansk pickup med goda köregenskaper för dig som kör i oländig terräng Säkerhet: 5/5 stjärnor av EuroNCAP Motoralternativ: 164 hk/ 360 Nm/ 1,9 l/ dubbelturbo Lastutrymme: LxBxH: 2330 x 1590 x 465 Växellåda: Aut. 6-stegad/ Man. C02-utsläpp i g/km: 241 Max lastvikt/dragvikt: 1100/ 3500 kg 2- eller 4-hjulsdrift: 2WD/4WD Webb: isuzusverige.se Det finns massor av tillbehör för att göra en bra pickup ännu bättre. är AT35 mer utrustad med som inte vanliga D-Max har? AT35 baseras på D-Max Double Cab i utrustningsnivå. Pickupen har all standardutrustning som en XRX har, och samma tekniska grundspecifikation, exempelvis maxlast. Som sig bör i en specialbyggd bil är utbudet med tillvalsutrustning väl tilltaget. Ljusrampen går inte av för hackor. När jag sätter på helljuset lyser hela skogen upp. IMPONERA MED SNORKEL Bland mycket annat finns det olika typer av bågar, lastskydd, extraljus och arbetsbelysning. Bilen har även förstärkta underkörningsskydd för motorn, transmission och drivlina, winch, snorkel för insuget samt diffspärr även till framaxeln. När Isuzu lanserade en ansiktslyft pickup förra året konstaterade vi 164 hästar är i klenaste laget. Något som inte minst märks vid omkörning på landsväg. att D-Max tagit några steg framåt både designmässigt och sett till de digitala förarstöden. När vi nu får tillfälle att köra värstingmodellen AT35 har en bra pickup blivit ännu bättre. Men smakar det så kostar det. En AT35 kostar nära 600 000 kronor plus moms. MOTOR I KLENASTE LAGET Lite smolk i glädjebägaren är att motorn på 164 hästar är i klenaste laget. Visst, man klarar sig rätt bra med denna motor och vridmomentet på 360 Newtonmeter. Men jag måste erkänna att jag inte hoppade högt över bilens acceleration vid omkörning på landsväg. Å andra sidan är det kanske en tröst att motorn är lite snällare mot miljön och ger lägre bränsleförbrukning än starkare motorer. Isuzu D-Max AT 33 och AT 35 lanserades i Sverige i slutet av januari 2022. ✖ ➔ *Restvärdet beräknas på en uppgiven körsträcka av 3 000 mil/år. I leasingavgiften ingår även helförsäkring under leasingperioden, som omfattas av trafik, delkasko och vagnskadegaranti. Leasingen baseras på Wasa Kredit:s prissättning i februari 2022. Kontakta gärna andra som erbjuder leasing för att jämföra. Alla priser och restvärdet är exkl. moms. För dagsaktuella priser, kontakta respektive leverantör. + ➔ En terrängbil med hög arkfrigång En errängbil med hög markfrigång ➔ Mycket smidig i skogsterräng ➔ Specialbygge som sticker ut ➔ Hög säkerhet - ➔ Högt inköpspris ➔ Motorn är i klenaste laget Högt inköpspris ➔ Däcken som satt på testbilen är inte anpassade för körning på isiga underlag 25