JBF_5_2021 1
Ny e-handelssatsning Han berättar att kedjan komm
er att satsa mycket mer på den digitala affären och sociala medier. - Vi är i fas att lansera en ny e-handel som blir ett fullsortimentserbjudande och den kommer att knyta ihop de lokala butikerna med en central digital plattform där man kan handla alla sortimentsgrupper samtidigt som man kan boka tjänster från våra butiker. Happy Homes kommer att ha en central e-handelslogistik, och det nya e-handelslagret kommer att byggas i Kalmar. E-handelslagret är också början på att skapa en gemensam logistiklösning för hela kedjan. Fortsatt expansion Den gemensamma logistiklösningen är också ett led i att snabba på etableringen av nya butiker. Enligt Magnus Ohlsson finns det många vita fläckar i Sverige. - Det kommer nog att bli en mix mellan helt nya butiker och befintliga handlare som gör förvärv. Vi för dialoger med flera entreprenörer runt om i Sverige. Men han vill inte specificera var de vita fläckarna finns. - Jag kan inte gå in i detalj, men vi är ju inte överetablerade i storstadsregionerna, om jag uttrycker mig så, och Sverige är stort. Om vi tittar på våra konkurrenter och hur många etableringar de har, så kan man se att det finns utrymme för några Happy Homes till. Mer att utveckla Magnus Ohlsson ser ljust på framtiden för Happy Homeskedjan. Han berättar delägarna är välmående lokala entreprenörer som vill en massa saker. - Vi i fackhandeln har inte använt alla verktyg i verktygslådan ännu. Om vi tittar på många av de centralstyrda kedjekoncepten så är de mångt och mycket konceptualiserade. Där är inte vi, utan vi har väldigt mycket att optimera framöver och fortsätta att bygga vår affär. Per Gidlund Butiken på Värmdö i Stockholm är den senaste etableringen. Enligt Happy Homes är Värmdö en expansiv marknad och en bra plats för en färgfackhandel. 6 JBF ■ 5-2021