ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 1
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 VD HAR
ORDET
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 HÅLLBAR
HETSRAPPORT INLEDNING
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 FAKTA O
M FÖRETAGET
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 VERKSAM
HETS- OCH AFFÄRSMODELL
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 EN HÅLL
BAR AFFÄR
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 RELEVAN
TA POLICYDOKUMENT OCH STYRMEDEL
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 VÄSENTL
IGHETSANALYS
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 RISKER
OCH RISKHANTERING
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 MÅL OCH
HANDLINGSPLANER, Ekonomisk hållbarhet
Storvreten Storvreten har totalt sett haft den st
örsta ökningen av andelen hyresgäster som är nöjda med städningen, 8 procentenheter, sedan Qvinna i Botkyrka tog över städningen. Kundnöjdheten för städningen av trapphus har gått upp med nästan 14 procentenheter vilket är en rejäl ökning. Nöjdheten med städningen av grovsoprum har gått upp med 7,9 procentenheter. Motsvarande ökning för tvättstugor är 10,3 procentenheter och för utemiljön 6,6 procentenheter. Alby Det har varit en fortsatt ökning av kundnöjdheten för städningen i Alby sedan Qvinna i Botkyrka tog över städningen. Den största ökningen, 6 procentenheter, står städning i tvättstugorna för. Fittja Det har skett en mycket stor ökning av kundnöjdheten för städningen i Fittja, nästan 7 procentenheter, sedan Qvinna i Botkyrka tog över städningen. När det gäller trapphusstädningen, städningen i tvättstugan samt utrustningen i tvättstugan har kundnöjdheten ökat med 10 procentenheter. Andelen hyresgäster som är nöjda med städningen av utemiljön ligger på mycket höga 88 %. DIGITAL TRANSFORMATION Fortsätta vara attraktiva, konkurrenskraftiga och relevanta i en digitaliserad värld Digital transformation handlar om att vi nyttjar digitaliseringen i syfte att utveckla vår verksamhet och vårt företag så att vi fortsätter att vara attraktiva, konkurrenskraftiga och relevanta i en digitaliserad värld. Vi leds av vår devis, digital först, fysiskt när det behövs. För att göra detta har vi delat upp verksamheten i olika resor: kundresan, fastighetsresan, verksamhetsresan och organisationsresan. Det operativa digitala arbetet sker inom respektive resa. Handlingsplan Plan för digital transformation, kundresan Slutdatum: 2025-03-03 Beskrivning Vi vill förbättra kundens upplevelse genom hela kundresan samt använda och erbjuda digital service och tjänster för att skapa nöjdare kunder och en effektiv verksamhet. Kommentar Under 2023 har en styrgrupp tillsatts och ett antal konkreta handlingar genomförts. Våra insatser under året har handlat om att ta fram bolagets kundresa, integrera kundresan i ledningssystemet, ta fram strukturen för vår kanalstrategi kopplad till kundservice, ärendehantering och struktur för serviceärenden. Vi har även påbörjat utvecklingen av en digital plattform för serviceärenden samt beslutat om en ny digital plattform som implementeras våren/sommaren 2024. 34
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 Klimat-
och miljömässig hållbarhet
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 Social
hållbarhet
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 NYCKELT
AL
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 ÅRSREDO
VISNING
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 FÖRVALT
NINGSBERÄTTELSE
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 KONCERN
ENS RESULTATRÄKNING
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 KONCERN
ENS BALANSRÄKNING
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 KONCERN
ENS FÖRÄNDRINGAR I EGET KAPITAL
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 KASSAFL
ÖDESANALYS FÖR KONCERNEN
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 MODERBO
LAGETS RESULTATRÄKNING
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 MODERBO
LAGETS BALANSRÄKNING
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 MODERBO
LAGETS FÖRÄNDRINGAR I EGET KAPITAL
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 KASSAFL
ÖDESANALYS FÖR MODERBOLAGET
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 NOTER,
GEMENSAMMA FÖR MODERBOLAG OCH KONCERN
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 REVISIO
NSBERÄTTELSE
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 GRANSKN
INGSRAPPORT
ÅRSREDOVISNING OCH HÅLLBARHETSRAPPORT 2023 FASTIGH
ETSBESTÅND