Bumsen 1
I skuggan locket. Det visade sig vara en dålig id
é att lämna dem ifred för de sågade helt sonika av halsen på tanken med locket på istället för att dyrka upp låset som vi föreställt oss. Så nu kunde vi visserligen fylla på bränsle men hade inget lock att sätta i hålet. Det fick ordna sig genom att lägga tillbaka locket och tejpa fast det så gott det gick med silvertejp. Låt oss säga att uthyraren inte var imponerad över skicket på den cykeln vid återlämnandet. GS Trophy lär ju vara fullt med utmaningar både körtekniskt och test av samarbete och kreativa lösningar, och det hade vi minsann fått öva på under resan! djupt begravd i tändningslåset. I Afrika är man ofta lösningsorienterad och vi hittade snart en liten verkstad som sa att man kunde få upp Överst: Ett efterlängtat dopp i Indiska oceanen. Vänster Närstudie av sydafrikanskt dike. Höger: Kreativ lösning på nyckelproblem. Väl hemma igen så var coronan i full blom och det blev inte så mycket mc för min del. Men någon gång under sommaren kom Jerker, som har gott om mark till förfogande, med förslaget att vi skulle hälsa på hos honom i Vingåker och utmana oss med lite roliga teknikövningar inspirerade från GS Trophy. Så blev det, än en gång med lite annan konstellation på deltagare, och vi prickade förstås in samma högsommarvärme som vi upplevt i Sydafrika. Svetten dröp där vi brottades med våra 1200:or i försök att svänga snävare än vi egentligen klarade på löst grus, köra på, längs och tvärs trästockar och diverse andra roliga men utmanande övningar. Till slut blev värmen övermäktig och vi var helt enkelt tvungna att få lite fartvind på oss för att inte stupa, men efter 28 Bumsen 1 2023