Marknad 1
NYHETER ÖREBROPORTEN FASTIGHETER VÄLJER TOPRIGHT
Efter de uppmärksammade premiäröppningarna i Stockholm, Göteborg och Malmö börjar nu konceptet införas i landets resterande 116 butiker. MQ BLIR MARQET: NYA KONCEPTET RULLAS UT I ALLA BUTIKER FOTO: PRESSBILD Efter att de tre första butikerna öppnade i november görs nu alla landets MQ butiker om till konceptbutiker under namnet MarQet. Förändringen sker gradvis med ett uppdaterat sortiment, och på nätet lanseras nu den nya, digitala plattformen marqetstores.se. Samtidigt är det premiär för den första, stora reklamkampanjen i tv och i digitala kanaler. I november offentliggjordes att MQ blir MarQet, Sveriges största konceptbutiks-kedja för dam- och herrmode, där stil för en medveten målgrupp i det nya arbetslivet står i fokus. Efter de uppmärksammade premiäröppningarna i Stockholm, Göteborg och Malmö börjar nu konceptet införas i landets resterande 116 butiker. – Våra kunder har berättat och visat att de upps kattar förändringen av MQ till MarQet. Även om många butiker kommer ha MQ-skylten uppe ett tag till, så blir det nu tydligt att det är mer än ett namnbyte. Det kommer gradvis att synas i butikernas sortiment och i skyltfönstren, och redan idag lanserar vi marqetstores.se, säger Ingvar Larsson, vd MarQet. Efter ett omfattande arbete med det nya varumärket och den visuella identiteten är det nu premiär för den första reklamkampanjen baserad på kommunikationskonceptet, ”Work in Progress”. Bakom både varumärkesstrategin, konceptet och kampanjen står byrån Happy F&B, som varit en strategisk partner till MarQets ledning. Reklamkampanjen baseras på insikten att så många som 74 procent anger att de vill ha ett jobb som är betydelsefullt, att jobbet tjänar ett högre syfte. – Vi vill på det här sättet fånga människors relation till jobbet med igenkänning och självdistans, samtidigt som det blir tydligt att vi både har mode och andra livsstilsprodukter för arbetslivet. Människor har i över 60 år sökt sig till MQ för att i huvudsak hitta mode till jobbet, den insikten bygger vi vidare på när vi tar steget och blir MarQet”, säger Mikael Kruse, marknadschef MarQet. ® FOTO: PRESSBILD Ljusteknikföretaget TopRight Nordic får uppdraget att leverera digitalt glas och projektionslösning till Örebroportens kontor i Örebro. Ordervärdet är 500 000kr. På Örebroportens kontor vill man nu skapa en tydligare marknadsplats och kommer att mot sina kunder att projicera budskap och erbjudanden. – Läget och att använda glasytan till att skapa en ny typ av kommunikation till sina kunder är innovativt och i högsta grad nyskapande”, säger Anders Myrbäck, vd på TopRight Nordic. Installationen beräknas till mars 2020 och ordervärdet för TopRight Nordic ligger på cirka 500 000 kr. Med TopRight Nordics teknik och produkter erbjuder företaget kompletta upplevelser med lösningar som skapar en helt ny upplevelse. Att växla mellan transparent glas och frostat glas, projektion på glas, ljud, ljusstyrning, LED skärm och touchscreens – allt integrerat, är några delar som de har lösningar på. TopRight Nordic arbetar med modern glas- och ljusteknologi som förbättrar säkerheten på vägarna, hjälper varumärken att synas på nya sätt och förvandlar traditionella exponeringsytor till interaktiva upplevelsefönster. ® VI HJÄLPER ER MED: • Beskärning • Plattläggning • Trädgårdsskötsel m.m. 6 Trädgårdsservice P. T. AB är ett familjeägt företag inom trädgårdsoch anläggningsbranschen, idag med 9 st anställda.