Nolltretton 1
MODE MODENYHETER GINA TRICOTS JEANSKOLLEKTION Bia
nca Ingrosso frontade Gina Tricots sommarkampanj och det blev en succé. Nu är den populära influencern, mediaprofilen och entreprenören återigen frontfigur för Gina Tricot i deras nya denimkampanj som lanserades 1 augusti. I kampanjfilmen berättar Bianca om sin förkärlek till jeans och visar upp fem varianter. En av nyheterna som Gina Tricot satsar på i höst och vinter är Dagny mom jeans. – Vi är superstolta över att kunna fortsätta samarbeta med en så stor profil Foto: Pressbild som Bianca som ger sådant genomslag. Samtidigt kan vi lyfta våra jeans som i dagsläget är gjorda av 100% mer hållbar bomull, säger Karin Westas, Communication & Concept Director på Gina Tricot. (CL) Ny smartklocka från Samsung Foto: Rikard Isaksson Ellen är nominerad till ÅRETS NYKOMLING 21-åriga Ellen Nilsson har blivit en av fyra som är nominerade till Årets Nykomling i Årets Frisör – Sveriges största frisörtävling. Till vardags jobbar hon som elev på STUDIO The Look i Linköping. – Det är första gången som jag tävlar inom frisöryrket så det känns jättekul att ha blivit nominerad, berättar Ellen. Hennes bidrag bestod av två olika frisyrer. – När jag skulle göra frisyrerna ville jag förmedla känslan av att det skulle vara trendigt, nytänkande och modernt. Jag har fått väldigt mycket inspiration från min handledare Jessica och även Sabina här på salongen. De är en stor del till att jag vågade utmana mig själv och skicka in ett tävlingsbidrag, säger hon. FINAL PÅ STOCKHOLM WATERFRONT Lördagen den 21 september är det dags för finalen som avgörs på Stockholm Waterfront. Här ska hon och de andra nominerade återskapa en av sina två modeller – inför jury och publik. – Fram till dess gäller det att förbereda mig så gott jag kan genom att öva mycket så alla moment verkligen sitter. Sen gäller det att hålla nerverna i styr, avslutar Ellen och ler. Du är 21 år och har redan blivit nominerad i Sveriges största frisörtävling – vad har du för framtidsplaner? – Det skulle vara väldigt kul att starta en egen salong någon gång i framtiden och såklart även ställa upp i fler tävlingar. (CL) ”Into the wild” och ”Power down” är namnen på de två nya kollektionerna från Energetics – Intersports eget varumärke. ”Into the wild” är en kollektion för högintensiv träning som är stark och kraftfull med djuriska inslag, dova färger och snygga inslag medan ”Power down” är anpassat för yoga och pilates och andas lugn samt är inspirerad av yogans värld med fina detaljer, snygga mönster och funktionella material. – Det är trendigt, snyggt och samtidigt funktionellt och väl anpassat efter de tilltänkta ändamålen. Precis vad man eftersöker för sin träningsgarderob, säger Sophia Jacobsson, designer på Intersport. (CL) Intersports eget varumärke Samsung Galaxy Watch Active2 är Samsungs senaste tillskott av smartklockor i Galaxy-familjen. Den finns i två olika storlekar, 40 mm och 44 mm, och tre olika färger – alla i rostfritt stål. Tanken är att den ska vara både stilfull och anpassningsbar för varje enskild användare. Med hjälp av den här klockan kan du bland annat registrera fler träningsformer än någonsin och den erbjuder även smartare sömn- och stressregistrering. Klockan är kompatibel med både Android och iOS och har en ny digital roterande boettring för en intuitiv användarupplevelse. Partnerskap med bland annat Spotify och Under Armour möjliggör roligare och bättre träning och välmående. För mer info, kolla news.samsung.com/galaxy. (CL) Foto: Pressbild Två nya kollektioner från HETAST JUST NU! 1. LÄDER. Hetaste materialvalet hos modehusen när det kommer till höstens plagg! Köp in ett par uppdaterade gubbyxor, snygga läderkjolar eller varför inte hellånga läderrockar? 2. RUTIGT Rutor i alla färger och former är helt rätt – vare sig det är glencheck, pepita eller grungerutan. 3. 1980-TALET Det årtionde som utan tvekan influerat modehusens kreatörer i höst. Den starka silhuetten med markerade axlar, ett bälte åtsnört i midjan och shorts är riktigt trendigt! 4. STARKA FÄRGER Chockrosa, turkos, gult och mintgrönt – det blir en färgstark höst där färgskalan är hämtad direkt från 80-talet. 5. BLOMMIGA KLÄNNINGAR Blommönstret är ett print som många designers håller varmt om hjärtat och som dessutom passar perfekt på klänningen även i höst! Supersnyggt! 24 NOLLTRETTON Foto: Pressbild Intersport Foto: Shutterstock Bianca frontar Foto: Privat