KonferensVärlden 1
KonferensVärlden Mötesnytt med en touch av jul
Inspiration Ballerinan och bilen - två kontraster
, som också har något gemensamt: allt hänger på tekniken. Den senaste elbilstekniken (i form av en Volvo XC40) möter dansteknik med fler-hundraåriga anor (utförd av Mara Brusis, elev vid Kungliga svenska balettskolan). FOTOGRAF: SIMON CEDERQUIST genomsyrar hela verksamheten och därför också vad som ligger till grund för den nya varumärkesplattformen. Den nya varumärkesplattformen omfattar bland annat en uppdaterad grafisk profil, en varumärkeshandbok, ett nytt kommunikativt koncept och bildmanér och en ny hemsida lanseras inom kort. Nyligen genomfördes en stor fotografering med en mångfald av modeller tillsammans med konstfotografen Simon Cederquist. Bilderna är tänkta att kommunicera såväl kontraster som gemensamma nämnare mellan olika världar som möts och landar i den nya payoffen: ”Where the world meets”. Konstverken kommer att hänga i entrén samt användas i marknadsföring. Hållbarheten sitter bokstavligen i väggarna Med hjälp av solens strålar och Klara sjös vatten håller Stockholm Waterfront lampor lysande och luften perfekt tempererad, vilket bara är några av de smarta energilös14 ningar som byggnaden erbjuder. Redan när Stockholm Waterfront byggdes återanvändes över 20 000 kvm material från byggnaden som tidigare stod på platsen. Sedan dess ligger fokus på att minska CO2-utsläppen och minimera påverkan på miljön. Idag är man stolt över att uppnå det prestigefyllda Leadership in Energy and Environmental Design (LEED) Gold och att vara en av Europas mest energieffektiva byggnader, som är mer än dubbelt så energieffektiv som EU-standarden ”Green Building”. Ökad medvetenhet om våra klimatavtryck ställer högre krav på både mötesbokare och konferensanläggningar. Därför klimatkompenseras alla möten och evenemang automatiskt på Stockhom Waterfront. För varje möte beräknas koldioxidavtrycket och kompenseras via projekt världen över, i samarbete med First Climate, en av världens största organisationer för klimatkompensation. Lojalitet som lönar sig Stockholm Waterfront ingår tillsammans med Radisson Blu Waterfront Hotel i Radisson Hotel Group, en av de hotellkedjor som växer allra snabbast i världen. Med deras lojalitetsprogram tjänar man poäng när man bokar hotellrum, arrangerar möten och evenemang eller bokar personliga vistelser. – Vårt lojalitetsprogram, Radisson Rewards, finns för både privatpersoner och för mötesbokare. Poängen man tjänar när man exempelvis bokar konferensrum kan man använda både till personliga hotellvistelser eller en konferens på något av Radisson Hotels världen över, säger Sam Holmberg. l STOCKHOLM WATERFRONT: www.stockholmwaterfront.com RADISSON HOTELS: www.radissonhotels.com
KonferensVärlden Moderna möten med historiska ving
slag
KonferensVärlden ”Jag är den som driver loket fram
åt”
KonferensVärlden Avskilda möten för ökad effektivi
tet och gemenskap
KonferensVärlden Höj mysfaktorn på kontoret
KonferensVärlden Event kalender 2024
KonferensVärlden Talarnas – hållbara talarbyrån av
och med talare
KonferensVärlden Köksmästarnas festliga recept