KonferensVärlden 1
KonferensVärlden Mötesnytt med en touch av jul
KonferensVärlden Moderna möten med historiska ving
slag
KonferensVärlden ”Jag är den som driver loket fram
åt”
KonferensVärlden Avskilda möten för ökad effektivi
tet och gemenskap
KonferensVärlden Höj mysfaktorn på kontoret
KonferensVärlden Event kalender 2024
som kompass BokningsBolaget Kunskap Erfarenhet oc
h kunskap är en av hörnpelarna för trygghet. BokningsBolaget som är en av Sveriges äldsta och mest erfarna bokningsbolag bokar årligen 5000 konferenser för sina kunder. Mötesplatserna skiljer sig åt allt efter vilket behov kunden har, vilket ställer särskilt höga krav på bokningspersonalen. Hur säkerställer man kvaliteten på de anläggningar man bokar och hur håller man koll på allt som finns på marknaden? D et finns inga lathundar i världen som kan användas för att hålla reda på alla de olika mötesalternativ som finns på den svenska och nordiska marknaden. Varje år besöker BokningsBolaget ungefär 600 anläggningar i syfte att uppdatera kunskaperna som i förlängningen behövs för att kunna ge kunderna trygghet för bra val. Det blir lite av en kompass för att enklare kunna navigera i floran av alla mötesanläggningar. – Det viktigaste för oss är att fånga själva känslan och upptäcka den anda som råder på anläggningen. Det är knappast bara en fräsch miljö, ändamålsenliga konferensrum och sköna stolar som räknas, värdskapet måste hänga med och däri vilar anläggningens själ som avgör anläggningens karaktär, säger Sanna Friis, bokningschef på BokningsBolaget. Fem sinnena som arbetssätt Det är ett stort förtroende att hantera kundernas konferenser och kräver gedigen kunskap om det enorma utbud som finns av olika mötesalternativ. Visningar är ett av verktygen som BokningsBolaget använder sig av för att säkerställa kvaliteten och bygga sin kunskapsbank. – Vi försöker använda oss av alla våra fem sinnen när vi besöker en anläggning. Att mötas av avslappnande musik eller doften av nybakat när man kliver in i lobbyn ger en omedelbar känsla av varmt välkomnande och stannar kvar i minnet. Vi dokumenterar våra besök och tillsammans med en väl genomförd behovsanalys hjälper det oss sedan att ta fram de bästa alternativen för kunden, menar Sanna. Kunskap att lita på Förutom visningar som verktyg använder de sig av kundutvärderingar för att få en sammansatt bild av anläggningar. Med 5000 konferenser som bokas årligen så utgör kundernas utvärderingar en viktig del av kunskapsbanken. Kundernas egna synpunkter är viktiga. Bokningspersonalen på BokningsBolaget agerar även som rådgivare och delar mer än gärna med sig av sin erfarenhet och kompetens kring allt som rör konferenser, event och möten. – Vår kunskap sträcker sig långt längre än att bara handla om mötesplatser. Vårt enorma nätverk består av artister, föreläsare, komiker och aktiviteter och finns tillgängligt för våra kunder. Vår ambition är att skapa trygghet för kunden med hjälp av vår långa erfarenhet. Trygga kunder är nöjda kunder, avslutar Sanna. n Kontakta oss på bokningen Marika Rosén Sanna Friis Katarina Niss Linda Persson www.bokningsbolaget.se • www.konferensguiden.se • 020-10 00 59 • bokningen@bokningsbolaget.se 49
KonferensVärlden Talarnas – hållbara talarbyrån av
och med talare
KonferensVärlden Köksmästarnas festliga recept