1-2_2020_JBF 1
Regina® Innertaksskivor Fokus för nyrekryterade f
örsäljningschefen Daniel Lundmark (t.v.), regionchefen Anders Olsson och marknadschefen Ulrika Berg (t.h.) är att öka Bygmas marknadsandelar. Tuff marknad Konkurrensen inom byggvaruhandeln blir allt tuffare. Därför kommer Bygma också att utveckla sin marknadsföring och marknadskommunikation. - Vi är inte det största och mest kända varumärket. Det är ett extremt brus idag, men vi ska synas och höras mer och nå fram med vårt erbjudande. Vi ska ta plats och ta nästa steg i vår marknadskommunikation, säger Peter Lindström. Han betonar att dagens pristransparens tvingar bolagen att anstränga sig för att särskilja sig i konkurrensen. Att utveckla kunderbjudandet är en viktig del i detta. Och Bygma har satsat på digitala tjänster. - Våra digitala verktyg har uppskattats mycket. De gör det enkelt och lätt för kunderna att beställa varor, få artikelinformation och annan dokumentation. De underlättar också för kunden att välja miljöriktiga varor. E-handeln i sin klassiska utformning har inte varit någon succé för branschen och han framhåller att den behöver utvecklas mer. Eller snarare bättre webblösningar som underlättar för kunderna. Seriösa affärer För Bygma är det viktigt att tillväxten sker hållbart, enligt Peter Lindström. Organisationen ska må bra och fungera väl under en tillväxtresa. Han framhåller att Bygma står för ett seriöst affärsmannaskap och han pekar på en undersökning som visar att ingen av Bygmas kunder har svarat att man har varit missnöjd med företaget under de senaste 6 åren. - Det är unikt. Vi lämnar förtroende till våra medarbetare i organisationen. Vi vill ha en liten central styrning då affärer sker lokalt, och det skapar engagemang hos medarbetarna. Ingen lågkonjunktur Enligt Peter Lindström har Bygma än så länge ett bra kundunderlag och är redo för nya förvärv i närtid. - Konjunkturnedgången kommer förr eller senare. Men vi har en sund verksamhet och solida ägare och marknaden ser fortsatt bra ut. Per Gidlund JBF ■ 1-2-2020 5 Modulanpassad längd och bredd! Lättmonterade innertakskivor Våra populära takskivor Regina Sober och Regina Rustik i vitmålad MDF har växt på både längden och bredden till det täckande formatet 1 200 X 300 mm. Med det modulanpassade formatet kan skivorna monteras på längsgående reglar med c/c 300 mm. Regina passar i alla rum, även i väl (enligt norm) ventilerade våtrum. Regina Sober En slät yta som passar i alla miljöer. Regina Rustik En grövre struktur för ett tak med mer liv i. Tjocklek: 8 mm Täckande yta: 1200 x 300 mm 6 skivor/paket - 2,16 m2 ! Vill kunden ha ett större format finns Regina Tendens, Välkommen med din beställning! med det täckande formatet 1 200 X 600 mm. moelven.se/byggochbo BESTÄLLNING Telefon 010-122 50 50 order.woodab@moelven.se