Boinsikt 1
BOENDEINFORMATION Felanmälan – från start till må
l I november lanserade vi vår nya ÖBO-app. Den ger dig som hyresgäst förbättrade hyresgästnära funktioner direkt i fickan. En av dessa är felanmälan, där vi har jobbat med att förbättra återkopplingen till dig som hyresgäst. Vad händer med din felanmälan när du väl registrerat den? Vi träffar Jasmina Sahinovic, ansvarig förbättringsledare för felanmälan på ÖBO, som berättar hur det går till: – Om något är trasigt i eller utanför lägenheten, i de gemensamma utrymmena 22 eller på gården, kan du göra en felanmälan till oss. Vi tar emot cirka 80 000 felanmälningar per år. En felanmälans väg När du registrerat din felanmälan hanteras den först av en bovärd på ditt bovärdskontor. Enklare fel kan åtgärdas av bovärden, i annat fall skickas din felanmälan vidare till våra reparatörer som hanterar ärendet enligt vår prioriteringslista. Felanmälan når då vår arbetsstyrka med 80 reparatörer, snickare, elektriker, målare och VVS-personal. Ibland skickas felanmälan vidare till externa entreprenörer, exempelvis om det finns garanti kvar på vitvaror som gått sönder.