Boinsikt 1
Bättre återkoppling – Vi har fått önskemål från v
åra hyresgäster om att man vill kunna följa sina ärenden och få bättre återkoppling. Det har vi lyssnat på, berättar Jasmina. I vår nya ÖBO-app får du uppdateringar om vilken status din felanmälan har i olika skeden, från start till mål. Du kan välja att få notiser när något nytt händer. En nyhet i appen är exempelvis att du i vissa fall kan se om det är ÖBOs personal som kommer hem till dig eller en extern reparatör. Hur gör man en felanmälan? Du registrerar med fördel din felanmälan i appen. När du loggar in väljer du felanmälan under genvägar längst ner på startsidan eller under menyknappen. Om du inte har tillgång till appen, så kan du göra din felanmälan på obo.se/minasidor eller ringa till vårt kundcenter på telefonnummer 019-19 42 00. Prioritering av felanmälningar Ärende: Akut Löses inom: 24 timmar Mindre akut Reparation 5 arbetsdagar 15 arbetsdagar Vid akuta fel kvällar och helger ringer du direkt till vår Trygghetsjour på telefonnummer 019-10 10 00. En del kan du fixa själv Vissa enklare fel, som stopp i golvbrunnen eller en propp som har gått behöver du inte felanmäla. Det kan du åtgärda själv. På obo.se/fixafelet hittar du en lista på vad som förväntas av dig som hyresgäst och vad som är vårt ansvar som hyresvärd. Där hittar du också informationsfilmer om hur du kan lösa enklare fel själv. Vi ber om dina synpunkter – Vi vill hela tiden förbättra oss, och din åsikt är viktig. Därför skickar vi kontinuerligt ut en undersökning till våra hyresgäster efter en felanmälan. Undersökningen skickas via mejl eller sms och tar cirka två minuter att besvara, säger Jasmina. Resultaten från undersökningen visar hittills att vi är på rätt väg, våra hyresgäster är nöjda med vår hantering av felanmälan. Det är vi mycket glada för. Om du inte vill felanmälan något specifikt, utan lämna ett förslag eller en synpunkt, går det fint. Du kan mejla ditt förslag eller synpunkt till vårt kundcenter direkt i appen eller på obo.se. Det går också bra att ringa oss. Vi arbetar just nu för att ta fram ett kontaktformulär i appen, där du enkelt kan skicka synpunkter och förslag till oss. Du hittar vår nya ÖBO-app på obo.se/appen Jasmina Tips! Bor du i en seniorbostad hos oss kan du anlita vår seniorhjälpare för bara 100 kronor per ärende. Ring till vårt kundcenter för att boka ett besök. Läs mer på obo.se/seniorhjalparen om vad du kan få hjälp med. 23