Affärsplan 2017 1
TEKNIK STYRELSE VD BOSERVICE PARKENHETEN KUNDCENT
ER EKONOMI & ADMINISTRATION KUNDER ORGANISATION OCH MEDARBETARE Sedan 2017 har bolaget 43 tillsvidareanställda. Bolaget har sedan Parkenheten inrättats även valt att anställa fem säsongsarbetare och ca 16 feriearbetande skolungdomar. Bolaget jobbar sedan 2013 aktivt med att skapa möjligheter till jobb för ungdomar genom praktikplatser eller sommarjobb. Teknik Här finns företagets tekniska kompetens. De tar hand om ny- och ombyggnation, underhåll, utemiljö, energi, el, VVS, IT, säkerhet, upphandling, projektledning samt miljö och kvalitet. Teknik bistår övriga företaget med teknisk kunskap och innovativa lösningar. Boservice Här finns samtliga bovärdar. Boservice är våra kunders närmaste kontakt när det gäller frågor som rör boendet. De tar bland annat hand om felanmälningar, reparationer, nyckelhantering och besiktningar. Sedan april 2016 ingår även vår nya enhet, Parkenheten, för yttre skötsel i Boservice. Kundcenter Här finns företagets uthyrning, både vad gäller vanliga lägenheter, lokaler och studentlägenheter. Kundcenter hjälper också till med bosociala frågor samt frågor om tillval och lägenhetsunderhåll. Kundcenter har hand om företagets marknadsföring med till exempel annonser, hemsida och kundtidning. Ekonomi och administration Här finns företagets ekonomer som jobbar med redovisning, löner, hyresdebitering, fakturering och diarium. Ekonomi och administration har dessutom hand om HR-frågor. 5