Promoting reading 1
Bryant, Donna & Wasik, Barbara Hanna (2004). Home
Visiting and Family Literacy Programs. Included in: Handbook of family literacy. Mahwah, NJ US: Lawrence Erlbaum Associates Publishers. Carpentieri, J., Fairfax-Cholmeley, K., Litster, J., Vorhaus, J. (2011). Family literacy in Europe: using parental support initiatives to enhance early literacy development. London: NRDC, Institute of Education. Clark, Christina, & Poulton, Lizzie (2011). Book ownership and its relation to reading enjoyment, attitudes, behaviour and attainment. London: National Literacy Trust. Cooling, Wendy (2011). “It’s never too soon to start.” Included in: Court, Joy (ed.). Read to succeed: strategies to engage children and young people in reading for pleasure. London: Facet Pub. Corneliuson, Cay (2007). Språkstimulerande åtgärder för barn 0–2 år i Västmanland: kartläggning av samarbetet mellan folkbiblioteken och BVC kring gåvoböcker och föräldragrupper. Länsbibliotek Västmanland. Damber, Ulla; Nilsson, Jan & Ohlsson, Camilla (2013). Litteraturläsning i förskolan. Lund: Studentlitteratur. Damber, Ulla & Nilsson, Jan (2015). Högläsning med förskolebarn – disciplinerande eller frigörande? Included in: Tengberg, Michael & Olin-Scheller, Christina (ed.) (2015). Svensk forskning om läsning och läsundervisning. 1. uppl. Lund: Gleerups Utbildning. Danielsson, Anna (2011). Projektet Läskonster. En uppföljning av ett lässtimulerande projekt. Borås: Borås University, Swedish School of Library and Information Science. Masters thesis. Dominkovic, Kerstin; Eriksson, Yvonne & Fellenius, Kerstin (2006). Läsa högt för barn. Lund: Studentlitteratur. Duursma, Elisabeth; Augustyn, Marilyn & Zuckerman, Barry. (2008). Reading aloud to children: the evidence. Archives of Disease in Childhood. 93, 554–557. Elwér, Åsa (2014). Early predictors of reading comprehension difficulties. Dissertation: Linköping University 2014. Eurydice (2011). Teaching reading in Europe: contexts, policies and practices. Brussels: European Commission. Fast, Carina (2011). Att läsa och skriva i förskolan. Lund: Studentlitteratur. Fox, Mem (2001) Reading Magic: How your child can learn to read before school – and other read-aloud miracles Pan Macmillan Gomby, Deanna S. (2012) Family literacy and Home Visiting Programs. Included in: Wasik, Barbara Hanna (ed.) Handbook of family literacy. New York: Routledge. Hedenström, Solveig, Holmén, Annika & Lundgren, Lena (2010). Läskonster: nya former för lässtimulans. Slutrapport från projektet Läskonster. Uppsala: Länsbibliotek Gävleborg Uppsala. Krashen, Stephen D. (2004). The power of reading: insights from the research. 2nd ed. Westport, Conn.: Libraries Unlimited. Kümmerling-Meibauer, Bettina (2014). Bookstart: Bringing Books to Babies. Included in: Maas, Jörg F., Ehmig, Simone C. & Seelmann, Carolin (ed.) Prepare for Life! Raising Awareness for Early Literacy Education: Results and Implications of the International Conference of Experts 2013. Mainz: Stiftung Lesen. Kåberg, Catharina (2013). Läskraft! Högläsning för personer med demenssjukdom. final report, Centrum för lättläst. Körling, Anne-Marie (2012). Den meningsfulla högläsningen. Stockholm: Natur & kultur. Litteraturutredningen (2012). Läsandets kultur: slutbetänkande (The Culture of Reading: Final Report) Swedish Government Official Reports 2012:65. Stockholm: Fritzes. Lundh, Anna Hampson & Michnik, Katarina (2014). Samarbete mellan folkbibliotek och barnhälsovård i Sverige: En utökad kartläggning och nulägesbeskrivning. Halmstad: Regionbibliotek Halland. Mol, Suzanne E.; Bus G, Adriana; de Jong, Maria T. & Smeets, Daisy J. H. (2008). Added Value 47