Loading...
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 1
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 Om E
inar Mattsson
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 Det
vi har byggt i år kommer att skapa värde för generationer framåt
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 Året
i korthet
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 Följ
med på stadsvandring i Einars fotspår på Södermalm
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 Söde
rdepån och Persikan bidrar till en blandad och levande stadsdel
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 Utem
iljögruppen får människor, växter och bin att trivas
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 ”För
oss är det som en helt ny värld – superproffsigt”
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 Tryg
ghetsarbete – en ren självklarhet
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 ”All
t handlar om balans – miljömässigt, socialt och ekonomiskt”
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 Spet
sforskning och innovation för hållbara bostäder
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 Batt
eriforskning för affärs- och klimatnytta
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 Loks
tallarna: Attraktiva bostäder i life science-miljö
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 Klim
atarbete från grunden
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 Ekon
omin 2021 i korthet
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 Håll
barhetsredovisning 2021
Leverantörer av tjänster & material Inflytande VÄ
SENTLIGA ASPEKTER • Hållbara val och hållbar användning av material • Energieffektivitet och förnyelsebar energi • Anställningsvillkor • Leverantörs kontroll hållbarhetsaspekter • Klimat- och hållbarhetsaspekter vid val av transporter Angreppssätt • Leverantörskod • Leverantörsavtal inklusive krav och mål inom hållbarhet • Leverantörsuppföljning • Miljöbedömning av produkter och material Transporter & entreprenörer Inflytande VÄSENTLIGA ASPEKTER • Kännedom om, och efterlevnad av lagstiftning • Hållbara val och hållbar användning av material • Energieffektivitet och förnyelsebar energi • Aktiva åtgärder för att minska avfall • Främjande av fysisk och psykisk hälsa på arbetsplatsen • Anställningsvillkor • Leverantörskontroll • Hållbarhetsaspekter Angreppssätt • Leverantörs- och entreprenadavtal inklusive krav och mål inom hållbarhet • Leverantörsuppföljning • Arbetsplatsrutiner • Miljöbedömning av produkter och material • BF9K (certifieringssystem för byggbranschen) EINAR MATTSSON Äger Projektutvecklar Förvaltar Bygger Kontroll VÄSENTLIGA ASPEKTER • Kontroll över utvecklingen av ekonomiskt resultat • Kännedom om, och efterlevnad av lagstiftning • Hållbara val och hållbar användning av material • Energieffektivitet och förnyelsebar energi • Lokalt samhällsengagemang • Aktiva åtgärder för att minska avfall • Främjande av fysisk och psykisk hälsa på arbetsplatsen • Kompetensutveckling och personlig utveckling • Anställningsvillkor • Uppföljning och åtgärder för att öka kundnöjdhet • Säkerhet – aktiva åtgärder och arbetssätt för att minska risken för olycksfall Angreppssätt • Affärsplan • Hållbarhetsstrategi och operativa mål • Affärsetisk policy • Verksamhetspolicy (KMA) • Personal och arbetsmiljöhandbok • Byggföretagens uppförandekod • Visselblåsarsystem • Arbetsmiljöpolicy • Trygghetsåtgärder i förvaltning • Samarbeten med skola, stadsdelsnämnd, polis och föreningar • Stöd till föreningar och organisationer Hyresgäster & kunder Inflytande VÄSENTLIGA ASPEKTER • Energieffektivitet och förnyelsebar energi • Lokalt samhällsengagemang (indirekt påverkan) • Aktiva åtgärder för att minska avfall • Uppföljning och åtgärder för att öka kundnöjdhet • Kunders och hyres gästers hälsa och säkerhet • Klimat- och hållbarhetsaspekter vid val av transporter Angreppssätt • Kundundersökningar • Hyresgästundersökningar • Felanmälningar • Trygghetsåtgärder i förvaltning • Löpande underhåll och projekt • Löpande dialog med hyresgäster och kunder Kunders kunder Begränsat inflytande VÄSENTLIGA ASPEKTER • Aktiva åtgärder för att minska avfall • Uppföljning och åtgärder för att öka kundnöjdhet • Kunders och hyres gästers hälsa och säkerhet Angreppssätt • Felanmälningar • Hyresgästundersökningar 53 Einar Mattssons värdekedja
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 Fast
ighetsbestånd och projektportfölj
Årsberättelse och hållbarhetsredovisning 2021 ”Vik
tigast av allt är att inte rulla svåra frågor framåt”