AMES 1
GÖR DIN RÖST HÖRD D Affärsstaden och Webropol inl
eder ett nyfiket samarbete för att undersöka vad du som läsare och ambassadör för regionen tycker och tänker om olika ämnen. Vi kommer löpande att ställa ett mindre antal frågor, i varje nummer av Affärsstaden. Du går in på nätet och svarar anonymt. Sen presenterar vi svaren och analysen på vår webbtidning och i nästa nummer, tillsammans med nya frågor. u som läsare känner nog redan oss på Affärsstaden, men den andra parten i detta nyfikna samarbete är Webropol, som brukar kalla sig själva – ”Den snabbaste vägen från fråga till insikt”, och det är de verkligen. Webropol har tagit fram verktyg för olika typer av enkätundersökningar. Kort sagt: allt från kundundersökningar till HR-undersökningar. Tjänsten grundar sig i ett webbaserat enkätverktyg, där man skapar och administrerar sina undersökningar. Skickar ut dem, får svaren och trycker på en knapp så skapas rapporterna. Många använder Webropols verktyg för att känna sina kunder på pulsen, få nya insikter om sin marknad samt för att kolla hur deras anställda mår. MED WEBROPOLS ANALYSVERKTYG får du enkelt fram avancerad statistik. – Det går snabbt att komma igång och det är lätt att logga in på webbgränssnittet och få en analys av frågorna, och se rapporten direkt. Vi har ca 70 000 användare på olika företag, myndigheter och universitet i Sverige, Finland, England, Tyskland och Belgien, berättar David Hult som är Sälj- och marknads chef på Webropol. Förutom detta har vi en analysavdelning som genomför hela undersökningsprojekt åt många olika företag och organisationer. Din röst är viktig Tillsammans och stärkta av Webropol så vill Affärsstaden höja pekfingret i luften och känna hur vinden blåser. Vi strävar som alltid efter att främja regionens företagare och affärsliv, och vill hjälpa dig att göra din röst hörd. I varje undersökning har du även möjlighet att föreslå en fråga som du själv vill få svar på, som vi lägger till vår lista av frågor, och möjligen använder i framtiden. Missa inte din chans att höras. n På bilden ser du Webropols WOTT panel, som används för att mäta kundernas eller medarbetarnas upplevelse. Wott mäter upplevelsen här och nu, på plats i butik, reception, fikarum eller event. MÅNADENS UNDERSÖKNING I månadens undersökning tror vi att både ni och vi är nyfikna på hur längt regionen har kommit i GDPR förberedelserna och hur många det är som egentligen insatta i den. Knappa in länken nedan eller läs in QR-koden med din smartphone. Sedan har du möjlighet att helt anonymt besvara tre frågor. Tack på förhand - vi tycker att din medverkan är viktig. 1. Vet du vad GDPR är? 2. Hur långt har din arbetsplats kommit i arbetet för att bli GDPR-säkrade? 3. Har din arbetsplats utsett ett dataskyddsombud? QR-kod URL: http://affarsstaden.se/undersokning/ 36