Marknad 1
MEDIA, REKLAM & PR FOTO: PRESSBILD FOTO: CREATIVE
COMMONS The Beetle’s Abbey Road – Reparked Edition, ett nytt, unikt vinylomslag med en perfekt parkerad Beetle. Ny söktjänst ska underlätta för kunder att snabbare hitta rätt hustillverkare. BYGG.SE LANSERAR ETT SMARTARE SÄTT ATT HITTA RÄTT HUS En ny söktjänst från BYGG. se gör det lättare att hitta rätt bland tusentals husmodeller vid planer på att bygga nytt. Söktjänsten innebär ett snabbare sätt för kunder att finna rätt hustillverkare och erbjuder även byggföretag och tillverkare möjligheter att indexera sina produkter och tjänster. BYGG.se satsar på att bli den främsta söktjänsten för den som söker byggföretag, hustillverkare eller tillverkare av inredning till bland annat kök och badrum. Efter ett ägarbyte och omstrukturering lanserades den första versionen av nya BYGG.se i slutet av april i år, med era intressanta uppdateringar som väntar runt hörnet. - Vi kommer under 2020 utveckla våra söktjänster för att köpare, tillverkare och leverantörer på ett enklare och 16 snabbare sätt ska kunna finna varandra. Vi har intentionen att bli den mest värdefulla jämförelsetjänsten inom bygg och inredning, med en inriktning mot kunder som önskar en tekniskt smart lösning för att snabbare komma i kontakt med passande företag, säger Anders Lindsborg, grundare och VD. - Tanken är att skapa en portal där vi samlar allt man kan behöva både som erfaren i branschen och total nybörjare, då att anta ett projekt som att bygga nytt hus annars lätt kan kännas övermäktigt och tidskrävande. Vi vill göra det enklare för alla att bygga om och bygga nytt. Redan idag inkluderar tjänsten över 2700 husmodeller, som villor, attefallshus, garage och fritidshus, där besökaren med hjälp av smarta sök lter kan nna ett hus av passande storlek, stil, planlösning och funktion. Förutom att vara en söktjänst för hus och hustillverkare listar BYGG.se även byggföretag och leverantörer av inredning och byggvaror i hela landet, samt skapar guider för att underlätta byggprocesser. ® VOLKSWAGENS OMPARKERING AV DEN IKONISKA FOLKABUBBLAN I mitten av maj presenterades vinnarna i The Webby Awards, en internationell reklamtävling baserad i New York, som sedan 1996 prisar det bästa på internet. Volkswagen Sverige vann en Webby för sin kampanj ”The Beetle’s Abbey Road – Reparked Edition”. I september 2019, i samband med 50-årsjubileet av det välkända omslaget och albumet Abbey Road, släppte Volkswagen Sverige ett nytt omslag. Den stora skillnaden var att den välkända folkabubblan nu stod rätt parkerad vid sidan av vägen. Det nya skivomslaget kunde köpas på volkswagen.se. Summan av den totala försäljningen donerades till Bris, som Volkswagen har stöttat sedan år 2010. Kampanjen ”The Beetle’s Abbey Road – Reparked Edition” skapades för att berätta om Volkswagens Park Assist-teknologi som gör det lätt för dagens förare att parkera rätt. Det nya omslaget blev uppsnappat och omtalat av medier globalt och fick bland annat ta plats på ett Beatles-museum i Tyskland. I år skickades 13 000 bidrag in till The Webby Awards. Vinnarna valdes ut av en jury bestående av 2 000 experter inom digital kommunikation. Bland övriga pristagare återfanns Michelle Obama, LeBron James, Tom Hanks, Greta Thunberg och varumärken som HBO och Spotify. Kampanjen som nu prisades i kategorin Auto/Auto Services - Branded Content, har sedan tidigare vunnit flertalet priser i internationella Epica och Eurobest. Hur det gick för nomineringarna i One Show och svenska Guldägget återstod att se när denna text gick i tryck men kanske kan vi återkomma i det ärendet. – Vi är väldigt glada och stolta över den uppmärksamhet som kampanjen har fått. Det är förstås extra roligt att den nu också vunnit pris på ”internets Oscarsgala”, säger Jeanette Asteborg, marknadschef på Volkswagen Sverige. Kampanjen skapades tillsammans med reklambyrån NORD DDB. ®