KIA STORY 1
KIA SATSAR PÅ BREDDEN F 34 KIASTORY 1/2016 otboll
engagerar och förenar människor världen över. Internationellt har Kia i många år sponsrat det internationella fotbollförbundet FIFA och är även officiell bilsponsor till fotbolls-EM. Kia i Sverige vill även stötta barn- och ungdomsfotbollen. Därför drar Kia nu i gång en stor satsning på Breddfotboll, en satsning som innebär att Kia medverkar till att ännu fler barn och ungdomar får spela fotboll. Det för att så många, både barn och deras föräldrar, är engagerade i fotboll och för att det är en viktig del av ungdomsverksamheten i Sverige. – Vi vet att många Kiaägare är fotbollsföräldrar och att bilen har en naturlig plats kring fotbollen. Utan bilen skulle det bli svårt med logistiken, det ska skjutsas till träningar, samåkas till cuper och till läger. Så vi ser en naturlig koppling mellan breddfotbollen och Kia, säger Jonas Nilsson, som är marknadschef för Kia Motors Sverige. Rent praktiskt är det Kias återförsäljare ute i landet som kommer att stå för den dagliga kontakten med lagen och aktiveringen på plats.