Marknad 1
se Flex Small se Flex Large Allt är snyggt pakete
rat, all teknik som behövs finns där samt personal som vet vad den gör finns redo och möjligheterna är många för de företag och organisationer som är intresserade av Shine Studios. ta skrivs befinner oss på åtta personer och helst ska vi inte mötas alls om vi inte är nära familj och lever tillsammans. Det har då gjort att jag blivit intresserad av att höra hur den här första månaden har varit i denna ”stortsatsning” i stormiga tider där Richard Kennett och hans partners kreativa hjärnor arbetat på högvarv. För det kan inte vara lätt att navigera i en vardag där förutsättningarna kan ändras från en presskonferens till en annan. Jag fick en kort mejlintervju med initiativtagaren Richard Kennett för att få svar. Hur har det gått och hur har intresset varit sedan ni drog igång? – Det har gått riktigt bra. Efter invigningen för tre veckor sedan fick vi många bokningar, preliminära bokningar och förfrågningar. Det märks att det finns ett intresse hos företag- och organisationer för att sända mer professionella digitala möten. Det märks också att kunder uppskattar att de slipper all teknikstrul som kan uppstå när man ska hålla fokus på både innehåll och teknik. På Shine sköter tekniker ljud, ljus, bild, kameror och själva streamingen, så att de medverkande kan koncentrera sig på mötet. Har ni påverkats av de senaste restriktionerna? – Ja. Vi har fått in några avbokningar. Fast vi ser också att det var en direkt - och förståelig - respons till läget. Nu när marknaden har hunnit reflektera över restriktionerna ser vi att bokningar och förfrågningar ökar igen. Företag och organisationer ser att digitala möten är ett bra och enkelt sätt att kunna kommunicera och driva affärer samtidigt som man respekterar restriktionerna. Reaktioner generellt? – Mycket positiva! Vi känner verkligen att folk visar stöd, intresse och glädje. Gnällbältet? Glöm det! Nöden och krisen är ofta kreativitetens blod och syre även om det kan smärta mitt i stormens öga så finns det alltid personer som sätter sig ner och gnuggar igång sina hjärnor istället för att fullständigt deppa ihop vilket är väldigt lätt och mycket förståeligt i dessa dagar då en lång rad branscher i princip stängts ner till hundra procent och där många blivit arbetslösa. Det här initiativet från Richard Kennett och hans produktionsbolag Bright Blue tillsammans med Conventum och evenemangsteknikbolaget Xpecta är just en sådan kreativ mix för att åtminstone sparka igång och ge möjlighet till företag och organisationer att på ett professionellt och snyggt sätt producera, streama och spela in sina onlinemöten, webbinarier, panelsamtal, produktlanseringar, föreläsningar och så vidare... ® 29