Dagens Transport & Logistik 1
Shelfless är Brings offensiva nordiska satsning p
å att stärka sitt e-handelserbjudande med snabbare och grönare leveranser. FOTO AKSEL JERMSTAD Revolution Race. Tanken är att Bring via Shelflesskonceptet ska ge nätbutiker tillgång till företagets strategiskt placerade lager runtom i Norden och därigenom få en konkurrensfördel genom att lageranläggningarna kommer närmare slutkunderna. Med Shelfless avlastar Bring e-handelsföretagen eftersom lösningen frigör tid till exempelvis att bygga varumärke eller öka förDAGENS TRANSPORT & LOGISTIK nr 6 2023 säljningen. Med Shelfless ger Bring nätbutiker en möjlighet att växa utan att behöva investera i egna lageranläggningar, automatiseringslösningar eller IT-system. Hjälper nätbutiker att nå sina ambitioner Även internationella nätbutiker som vill sälja sina produkter till nordiska konsumenter kan använda Shelfless, vars främsta målgrupp är nätbutiker i segment som har produkter anpassade för att hanteras i en automationslösning, med andra ord små och lätta produkter, med ett lågt antal orderlinjer per order. Genom att integrera nätbutikernas ordersystem med Brings får nätbutikerna full spårbarhet och kontroll över kundernas beställningar från köp till leverans. –Med Shelfless hjälper vi á 41