Dagens Transport & Logistik 1
Mona Zuko, sälj- och marknadsdirektör för e-hande
l och logistik på Bring. En av Brings mer storskaliga strategiska satsningar är ”Shelfless”, en fullservicelösning för nätbutiker som inkluderar lager, plock och leverans. Coronapandemin är självklart en starkt bidragande faktor till Brings rekordresultat under 2021. Bring har på senare tid agerat offensivt genom att öka antalet utlämningsställen. Samtidigt har bolaget initierat flera nya strategiska samarbeten för att kunna hantera de stadigt ökande paketvolymerna. Hösten 2021 blev Bring exempelvis delägare i logtechbolaget Dream Logistics och våren 2022 lanserar bolaget tjänsten postlådepaket i samarbete med Early Bird. DAGENS TRANSPORT & LOGISTIK nr 2 2022 Stark nordisk tjänsteportfölj – Vi har en stark nordisk position och en tydlig utvecklingspotential som vi valt att tillvarata fullt ut de senaste åren. Det har resulterat i att vi har genomfört otroligt många strategiska satsningar och investeringar. Vi har breddat vårt nätverk och har byggt upp en stark nordisk tjänsteportfölj. Vi kommer även att börja använda Einrides elektriska fordon för att kunna erbjuda en helt fossilfri leveranskedja. Sammanfattningsvis har vi lyckats göra rätt prioriteringar och genomföra genomtänkta satsningar som verkligen har bidragit till att stärka vår affär, säger Mona Zuko. Bring driver sin verksamhet utifrån ambitiösa hållbarhetsmål. Under 2021 ställdes bolaget om 183 svenska orter till fossilfria orter. Planen är att lägga ytterligare fossilfria 250 orter under 2022. Bring har som mål att senast 2025 endast använda förnybar energi till sina fordon och fastigheter. á 35