Götenehus Group Års- och hållbarhetsredovisning 20
20 1
Styckehus Affärsområdet Styckehus innefattar mark
nadsföring, försäljning och byggnation av monteringsfärdiga småhus i form av villor och fritidshus. Villor marknadsförs under varumärket Götenehus och fritidshus under varumärket VärsåsVillan. Marknad Både villor och fritidshus marknadsförs och säljs genom en etablerad säljkår med säljkontor runt om i Sverige. Säljarna hjälper till med att utforma det slutliga kundhuset utifrån kundens önskemål och förväntningar med hänsyn till exempelvis tomtens individuella karaktär och kvaliteter som utsikt, ljusinflöde, funktion och struktur. Villornas marknad är såväl storstadsområden som kranskommuner och mindre och medelstora kommuner. Fritidshusens marknad är kustområden men marknaden omfattar även inlandet och fjällområden. Under våren 2020 har en ny hemsida för gotenehus.se Produkter Produkterna är i dag indelade i fyra kategorier: Katalog Bas, Katalog Plus, Pakethus och Specialhus. Kataloghusen med sin höga standard är koncernens bas där kunden erbjuds tillval och möjlighet till förändringar för att kunna skapa sitt eget drömhus. Pakethusen är ett koncept där bolagets arkitekter har paketerat de olika möjliga tillvalen för att skapa en smidig och rationell process för kunden. Kunden erbjuds en produkt med samma höga standard som kataloghusen, men med färre och enklare tillval, kortare leveranstid och ett attraktivt pris. Alla pakethus går lanserats. Den nya hemsidan har en ny modernare grafisk design men också tydligare och användarvänligare struktur och innehåll. I augusti presenterades en ny husserie med Herrgårdshus. Husen i denna serie har klassiska proportioner inspirerade av gamla herrgårdar och ger en nostalgisk sekelskifteskänsla. 12 GÖTENEHUS GROUP 2020 – ÅRS- OCH HÅLLBARHETSREDOV I SNING