Bumsen 1
RT STÅR FÖR RYSLIGT TREVLIG Komfortabel tudelad o
ch höjdreglerbar sadel i äkta tysk skinnimitation. Nya motorns vrid är så rasande högt att motorn kanske aldrig ger ner i varv igen. Vad ger du för 143 Nm? BI inte mindre än 35 år har MW haft sion älskade boser i modellerna RT och GS där den har stått för pålitlighet, användbara prestanda och en god skopa komfort. Samtidigt har BMW i sin boxer förlitat siog på fyrventilsteknik kombinerat med insprutning och katalysator för att uppnå en fulländad körupplevelse och vi som kör dem kan bara hålla med men nu är det dags för ett steg till och BMW släpper nu sin nya 1250-kubiks boxer i RT och GS. Nya motorn är på 1 254 kubik mot den tidigare på 1 170 kubikcentimeter. Då har maxeffekten ökats från 125 hästar till 136 och vridmomentet från 125 Nm till hela 143 Nm! Det är förståss bara siffror men löften om otroligt fina register har med all rimlighet också infriats. RT får två körprogram, ASC och startassistent för start i motlut. Därtill bjuids det på tillval komfortlyx i form av BMW Motorrad Dynamic ESA “Next Generation”, där dämparna automatiskt anpassar sig efter rådande situation och justerar fjädringens egenskaper efter hur du kör och manövrerar samt hur din motorcykel är belastad med passagerare och bagage. Detta gör att din nästa RT alltid är perfekt avstämd för optimal komfort och maximal säkerhet i alla situationer. Ytterligare plus är att RT fått en ny frontspoiler, ny snygg retrolack och ett nytt avgassystem som ytterligare hjäper till att optimera såväl effektregister som din upplevelse av den. Det är ju nästan så att man skulle kunna bli BMW-freak av att läsa detta, ja om man inte redan var det... BMW-MOTORRAD.SE