AMES 1
FROM BEST TO OUTSTANDING KRÖNIKA Så heter det pro
jekt som vi har arbetat med på flygplatsen under våren. Kan man låta mer självsäker och skrytsam? Troligen inte men man blir inte bäst genom att inte satsa högt. Ni vet det gamla uttrycket att satsar man mot stjärnorna når man trädtopparna. Faktum är dock att Linköping City Airport under de senaste åren konstant har legat i toppskikten i världen när det gäller service och bemötande på de flygplatser som KLM trafikerar, cirka 240 stycken. Ska vi då slå oss till ro och vara nöjda? Vi tycker inte det utan ser det som en utmaning att vässa oss ytterligare. När internationella gäster flyger till regionen är vi de första man möter, och de sista man ser innan man lämnar. Det är ett stort ansvar som vi ska förvalta väl. Vi har en uppfräschad terminal och en logistik som ger ett oerhört smidigt och bekvämt resande. Vi har KLM, ett av världens främsta flygbolag. Sedan det bästa av allt, en fantastisk personal. I denna process har vi utgått från våra olika kundsegment. Från affärsresenären till barnfamiljen. Från resenären med särskilda behov till smekmånadsparet. Från det ensamresande barnet till gruppresan. Vilka detaljer kan vi vässa för att besöket hos oss ska bli ännu bättre? Vilka behov har respektive resenär? Hur kan vi göra livet lite enklare? Det kan vara allt från att vi kommer sälja skavsårsplåster i butiken till att det finns paraply att låna om det är skyfall när man ska gå ut till flygplanet. Att vi vässar utbudet i Lexus loungen till en ny och bättre barnhörna. Det kommer vara uppförsbacke ett tag till för flygbolag och flygplatser och vi kommer också se en förändring av resandemönster, främst vad gäller inrikestrafiken men även utrikes. Därför är det viktigare än någonsin att när ni reser, när det är möjligt, flyg från er regionala flygplats. Ekvationen är väldigt enkel. Utan resenärer inget flyg. Utan flyg, ingen flygplats. Många regionala flygplatser i Sverige har det mycket tufft just nu. Linköping City Airport är lyckligt lottade att det finns ett brett och varierat näringsliv i regionen som behöver besöka kunder och leverantörer över hela världen för framgångsrika affärer. Digitala möten är ett alternativ men kommer den indiske konkurrenten att välja digitalt möte eller besöka den kinesiska kunden och bygga den viktiga affärsrelationen? Vi hoppas att vi snart får välkomna er alla tillbaka till flygplatsen och att vi kommer få träffa många nya resenärer som väljer att byta från Arlanda till hemmaflygplatsen. Vi måste förtjäna er lojalitet och vårt löfte till er är att ni inte kommer få ett bättre personligt bemötande på någon annan flygplats i världen. Punkt. Ps. Vi saknar er Camilla Lejon VD Linköping City Airport AB 34 Camilla Lejon, VD Linköping City Airport AB