AMES 1
MEDIA, REKLAM & PR WH-1000XM4 Silent White har sa
mma egenskaper som kritikerrosade WH-1000XM4. SONY FIRAR 75-ÅRSJUBILEUM OCH LANSERAR NYA WH-1000XM4 SILENT WHITE FOTO: PRESSBILD Sony har nu presenterat nya WH-1000XM4 Silent White som har samma prisbelönta och branschledande teknik som kritikerrosade WH-1000XM4. Hörlurarna kommer att lanseras i begränsad upplaga och sammanfaller med Sonys 75-årsjubileum i maj 2021. Den nya vita färgen har utvecklats för att gestalta konceptet av lugn och tystnad. WH-1000XM4 Silent White kommer att finnas tillgänglig hos utvalda nordiska återförsäljare i begränsad upplaga i juni 2021. WH-1000XM4 Silent White har en pärlemorfärgad yta för att skapa en känsla av djup och lyx. Jämfört med standardfärgerna svart och silver så har den nya modellen ett extra lager färg som skyddar den vita kulören och gör dem mer tåliga mot fläckar. Dessutom kommer alla tillbehör i samma vita färg så att kablarna och väskan matchar hörlurarna. Med den nya designen får du allt som WH-1000XM4 har, fast i en ny färg som gör lyssningsupplevelsen ännu mer personlig. Likt WH-1000XM4 som lanserades i fjol har WH-1000XM4 Silent White den bästa tekniken för brusreducering från Sony som reducerar höga och mellanhöga ljudfrekvenser. Detta möjliggörs av HD Noise Cancelling Processor QN1 med Dual Noise Sensor-teknik som har 36 en ny algoritm samt ett nytt Bluetooth-ljudsystemchip som anpassar sig efter ljud, musik och akustiska egenskaper i realtid. Genom Edge-AI, DSEE Extreme reproduceras ljud som gått förlorat i den digitala kompressionen mer precist för en naturtrogen upplevelse och analyserar musik i realtid för en rikare och mer komplett lyssningsupplevelse. WH-1000XM4 Silent White har också en rad smarta tekniker för att skapa en lyssningsupplevelse som är både sömlös och hands-free. Med funktionen ”Speak-to-Chat” pausar musiken automatiskt när du börjar prata. Hörlurarna kan dessutom känna av om du har dem på dig eller inte med hjälp av en närhetssensor och två accelerationssensorer. Adaptive Sound Control är en annan smart funktion som känner av vart du är och vad du gör och anpassar inställningarna för omgivningsljud för den ideala lyssningsupplevelsen. Hörlurarna är särskilt utformade för de som reser ofta, med supermjuka tryckavlastande öronkuddar som med ökad kontakt jämnar ut belastningen runt örat för en bekväm och stabil passform. Multipoint Connection finns även tillgängligt på WH-1000XM4 och möjliggör anslutning till två Bluetooth-enheter på samma gång. Dessutom är hörlurarna NFC-kompatibla och ger dig upp till 30 timmars batteritid och är optimerade för Google Assistant och Amazon Alexa. ® Janis Pavuls är vd på Joyvoy och Kajsa Beausang är ny chefredaktör. DRÖMREKRYTERING TILL RESESAJTEN JOYVOY – SOM NU STARTAR KOMMUNIKATIONSBYRÅ FOTO: ANTON KÖRBERG Kajsa Beausang, tidigare chefredaktör på RES, har rekryterats som chefredaktör till resesajten joyvoy.se. I samma veva lanserar bolaget Joyvoy Studio, en kommunikationsbyrå med exklusivt fokus på reseoch besöksnäringen. Joyful Voyages, Joyvoy, sätter fokus på ”nearcation” – resor på hemmaplan och i närområdet. – Det ligger helt rätt i tiden att fokusera på resor i Skandinavien och Östersjöregionen. I samband med att reserestriktionerna väntas lätta ser vi en otrolig potential för resor i närområdet – ”nearcation”, säger Kajsa Beausang, chefredaktör på Joyvoy. Kajsa Beausang kommer senast från tjänsten som chefredaktör på resemagasinet RES och har under sin långa karriär inom resejournalistik blivit en flitigt anlitad föreläsare inom resetrender och en frekvent gäst i tv- och radio som reseexpert. – Vi är väldigt glada för rekryteringen av Kajsa. Hon är en av Sveriges mest rutinerade chefredaktörer inom resejournalistik och hon ger Joyvoy en riktigt vass kvalitetsstämpel med sin långa erfarenhet, säger Janis Pavuls, vd på Joyvoy. Nu passar bolaget även på att lansera Joyvoy Studio, en kommunikations- och contentbyrå, som exklusivt fokuserar på rese- och besöksnäringens behov av tjänster inom innehållsproduktion, pr, nativeannonsering och digital marknadsföring. – Resebranschen och besöksnäringen genomlider ett stålbad, men tack vare vaccinet finns nu hopp om en ljusare framtid. Vi ser ett nytt och ökat behov från branschen att kommunicera och marknadsföra sig inför en tid bortom pandemier och restriktioner, avslutar Janis Pavuls. ®