AMES 1
REKLAM OCH MEDIA TEXT: PELLE BLOHM KOCK MARKNADSF
ÖR JAPANSK BIL FOUR PR FORTSÄTTER VÄXA Att samarbeta med ambassadörer till varumärken fortsätter att vara en del i företagens marknadsföring. Vi ser det i allt fler sammanhang och branscher. Att gå hand i hand med ett känt ansikte som passar varumärket ser vi överallt numer. Stjärnkocken Niklas Ekstedt är ett av namnen som nu blir ansiktet för Mitsubishi Motor. Det har gått fem år sedan samarbetet med superäventyraren Renata Chlumska startade som ambassadör i Sverige för Mitsubishis Outlander PHEV-världens första SUV med PlugIn Hybrid teknik. Ett samarbete som på många sätt har varit framgångsrikt. Nu inleds ett nytt samarbete. I samband med lanseringen av nya modellen Eclipse Cross inleder nu Mitsubishi Motors ett samarbete med ambassadören, stjärnkocken och naturälskaren Niklas Ekstedt. Niklas Ekstedt som är uppvuxen i Järpen utanför Åre är en aktiv person som tycker om att spendera fritiden med familjen i naturen. Han driver restaurangerna Ekstedts, Tyg & Sessil och Hillenberg i Stockholm med fokus på svensk mat. Samarbetet med Niklas för den nya kompakta SUV-modellen ligger helt i linje med Mitsubishis filosofi om en aktiv livsstil, att ta sig ut i naturen och upptäcka äventyret runt hörnet. I samband med lanseringen av Eclipse Cross visades under april fem avsnitt av filmserien ”Ekstedts baklucka” i sociala medier. I serien tar Niklas med tittarna på sina bästa vardagsäventyr i skog och mark. Dessutom blev det matlagning utomhus på närproducerade råvaror och Niklas Ekstedt bjöd tittarna på tips om passande recept. Niklas Ekstedt är dessutom med i den reklamfilm som Mitsubishi har spelat in för Eclipse Cross. Filmen är inspelad i Niklas hemtrakter i Jämtland. –För mig är åtkomsten till riktig natur viktig, det är där jag och min VITAMIN WELL FIRAR 10 ÅR MED NY SOMRIG SMAK Vitamin Well firar tioårsjubileum med en ny somrig törstsläckare i begränsad upplaga-Vitamin Well Celebrate. Genom lanseringen vill företaget hylla alla som varit med på resan. 2008 lanserade Vitamin Well sina första produkter i Sverige. Idag, tio år senare, säljs drycken i 34 länder och är en självklar favorit för många. Som en del av firandet lanseras nu sommarnyheten Celebrate med fräsch smak av mango och ananas. –Ett jubileum kräver något extra och därför är vi stolta att presentera vårt senaste tillskott i familjen. Vitamin Well Celebrate är en perfekt törstsläckare och dessutom en chans för oss att hylla de personer som gjort Vitamin Well till vad det är idag, säger Petter Ericson Hållén. Under åren som gått är det många idrottsstjärnor och kända profiler har varit med och bidragit till Vitamin Wells framgång. Därför kommer den nya flaskan att prydas av namnen på några av de profiler som har varit med under resans gång. Även allmänheten bjuds in till firandet. Genom att lägga upp en bild under #VitaminWellCelebrate på någon som förtjänar att firas lite extra har deltagarna chansen att få sitt eget namn på flaskan. –Vi vill rikta ett stort tack till alla som stöttat oss under resan. Vi hoppas att alla vill vara med och fira- och ser fram emot en fantastisk fotbollssommar tillsammans, säger Petter Ericson Hållen. Vitamin Well är officiell partner till svenska fotbollslandslagen och stöttar samtliga svenska landslag under hela året. Inför sommaren blir engagemanget ännu större i samband med årets stora fotbollshändelse-nämligen mästerskapet i Ryssland. n familj hämtar energi. Oavsett om det handlar om dagsutflykter eller en längre skidresa så krävs det en bil med fyrhjulsdrift och bra med utrymme för packning till hela familjen men samtidigt lagom stor för att fungera i stan, och där tycker jag att Eclipse Cross, säger Niklas Ekstedt. Att samarbeta med ambassadörer har varit ett strategiskt beslut i arbetet att bygga varumärket Mitsubishi Motors kopplat till en aktiv livsstil och Mitsubishis varumärkesstrategi som bygger på fyrhjulsdrift, körglädje och hållbarhet. –Valet av våra ambassadörer görs väldigt medvetet och är en viktig kugge i vårt varumärkestänkande. Det som våra ambassadörer har gemensamt är passionen för natur och äventyr samt respekt för vår miljö vilket även Mitsubishi står för, avslutar Lotta Thulin, PR och Informationschef för Mitsubishi Motors n Four PR, med kontor i Örebro och Stockholm, fortsätter att växa. Det senaste tillskottet är Emil Furudahl som tillträdde sin nya roll som PR-konsult på Four PR:s Örebrokontor i slutet av förra månaden. Emil Kommer närmast från rollen som Communication Manager på Saab, inom affärsområdet Dynamics. Four PR, som grundades 2010, befinner sig i en stark expansionsfas. Nya kunduppdrag gör att byrån rekryterar igen. Emil Furudahl kliver in i rollen som PR-konsult och kommer närmast från försvars- och säkerhetsföretaget Saab. Där har han haft en tjänst som Communication Manager inom Saabs affärsområde Dynamics, vars huvudkontor ligger i Karlskoga. –Jag ser fram emot att vara en del av Four PR:s spännande resa där jag nu kommer att kunna bidra med mina erfarenheter från en komplex och teknikintensiv bransch, säger Emil Furudahl i ett pressmeddelande. n 58