NG Sthlm 1
APLACE Magazine Som ett brev på posten Snitsiga s
kjortmärket Schnaydermann's gör en kollektion ihop med APLACE för ökad integration. Med utgångspunkt i frimärket som en symbol för ökad integration, svenska klassiska symboler och internationella byggnader som det lutande tornet i Pisa och Taj Mahal har märket skapat illustrerade patches som kan appliceras på redan existerande plagg. I produktionen arbetar man med upcycling och utgår från märkets redan existerande tyglager. Märkena kommer snart att finnas på plagg som skjortor och tshirts i en APLACEbutik nära dig. Soulland <3 Bodega Rose Soulland gör fler samarbeten än de flesta och de är alltid spännande och stilsäkra. Näst på tur är amerikanska Bodega Rose. Växtdesignern Olivia Rose blandar landskapsarkitektur och element från växtriket med influenser från basketkulturen i New York City och det är där hennes och Soullands intressen och passioner smälter samman. Samarbetet kombinerar företagens logotyper med inspiration från danska frimärken som Soulland designade för några år sedan. Samarbetet kommer att finnas hos utvalda återförsäljare den 9e december. Dedicated Workwear Uniforms for the dedicated styr om och satsar på workwear. Märket som gjort herrmode influerat av streetwear väljer nu att byta fokus och med nya grepp vill de utmana hela industrin. Rasmus Wingårdh, designer, ser ett allt större intresse för väldesignade arbetskläder i branscher som till exempel hotell och restaurang och märket har redan ingått i flera samarbeten, bland annat med restaurang Fotografiska. Produktutbudet baseras på varumärkets satsning inom mode casual tailoring med influenser från dagens streetwear kombinerat med hållbara materialval. Man utvecklar även en kollektion med fokus på köket. Man satsar större på ecom i form av produktion direkt till kund och ser utöver synergier mellan design och produktion, möjligheter för unika samarbeten i samverkan mellan mode och workwear. NOTISER