Loading...
2011 Mimers Årsredovisning 2011
2011 Karta
2011 Karta
2011 Välkommen till Mimer
2011 Innehållsförteckning
2011 Mimer i korthet
2011 Mimers historia
2011 VD har ordet
2011 VD har ordet
2011 Detta hände under 2011
2011 Vad händer under 2012?
2011 Bostadsmarknaden
2011 Bostadsmarknaden
2011 Bostadsmarknaden
2011 Bostadsmarknaden
2011 Våra kunder
2011 Våra kunder
2011 Stadsdelsutveckling
2011 Stadsdelsutveckling
2011 Stadsdelsutveckling
2011 Stadsdelsutveckling
2011 Våra hus
2011 Våra hus
2011 Vi bygger nytt
2011 Vi bygger nytt
2011 Vi bygger om
2011 Köp och försäljningar
2011 Intervju med Ida Hult
2011 Intervju med Ida Hult
2011 Förvaltningsberättelse
2011 Miljöredovisning
2011 Miljöredovisning
2011 Miljöredovisning
2011 Medarbetare och organisation
2011 Medarbetare och organisation Medarbetare som
presterar och utvecklas För att kunna prestera så måste varje medarbetare veta vad som förväntas av denne. Värdegrunden och målen ger ramarna. Det värdebaserade ledarskapet är det viktigaste verktyget och våra ledare utbildas fortlöpande. Under 2011 har de haft fl era coachsamtal kring sitt ledarskap. De har även fått möjlighet att delta i utbildningar i presentationsteknik. De nya cheferna har fått gå ett program för mellanchefer arrangerat av SABO. ONE-träffar För att öka på helhetssynen så har fyra ONE-träff ar, ledda av VD, anordnats under året. Här träff ades alla medarbetare kring viktiga frågor. PAJ:a För att ytterligare öka helhetssynen så är det obligatoriskt inom Mimer att PAJ:a – Prova Annans Jobb – minst en dag per år inom bolaget. Delaktighet Varje år får varje medarbetare möjlighet att uttrycka sina tankar och ta ansvar kring bolagets organisation och utveckling. VD och personalchef möter alla arbetsgrupper där alla får tycka till kring i förväg utskickade frågor. Detta år skickades också en enkät ut innan mötena för att mäta av stämningen inom bolaget. Ett antal justeringar gjordes efter årets rundfrågning och ett antal fokusområden togs fram inför 2012. Både medarbetare och ledning ser dessa träff ar som mycket värdefulla. Kompetenskartläggningar Det är viktigt för Mimer att rätt kompetens fi nns i bolaget samt säkerställa att den inte försvinner. Detta görs genom årliga kompetenskartläggningar. Under 2011 gjordes dessa på kvartersvärdar och kundvärdar. Från 2012 ska kartläggningar göras på alla yrkesgrupper. Vid kartläggningarna tas alla viktiga kompetenser fram och defi nieras. Här bedöms också hur många individer som behöver kunna kompetensen i tre olika nivåer. Medarbetarna gör sedan en egen värdering inom kompetenserna som godkänns av chef. Kompetensgap uppmärksammas och en gemensam handlingsplan tas fram. Ansvarig för processen är personalchefen som också ansvarar för att generella utbildningar anordnas utifrån behoven. De individuella kompetensgapen stängs genom aktiviteter i de personliga utvecklingsplanerna som uppdateras årligen vid medarbetarsamtalen med ansvarig chef. Medarbetarsamtal och lönesättning För att ytterligare tydliggöra vad som krävs inom bolaget hålls de årliga medarbetarsamtalen där prestation är en viktig punkt. Mimers lönemodell är också prestationsbaserad vilket gör att medarbetare som presterar också får en starkare löneutveckling. Vid lönesamtalen är huvudtemat prestation utifrån värdegrunden. BOSTADS AB MIMER - ÅRSREDOVISNING 2011 31
2011 Medarbetare och organisation
2011 Medarbetare och organisation
2011 Finansiering
2011 Finansiering
2011 Ekonomi
2011 Ekonomi
2011 Ekonomi
2011 Ekonomi
2011 Ekonomi
2011 Resultaträkning
2011 Balansräkning
2011 Balansräkning
2011 Finansieringsanalys
2011 Noter
2011 Noter
2011 Noter
2011 Noter
2011 Noter
2011 Noter
2011 Noter
2011 Noter
2011 Noter
2011 Underskrifter
2011 Revisionsberättelse
2011 Granskningsrapport
2011 Styrelse 2011
2011 Styrelse 2011
2011 Företagsledning
2011 Fem år i sammandrag
2011 Fem år i sammandrag
2011 Fem år i sammandrag
2011 Mimers fastigheter
2011 Mimers fastigheter
2011 Mimers fastigheter
2011 Boendestatistik
2011 Mimers lägenhetsbestånd
2011 Sista sidan