Bumsen 1
körskolor, i första hand de skolor som utbildar m
ed BMW MC. Vid mässorna i Göteborg och Stockholm har vi för avsikt att vara representerade på bästa sätt efter de ekonomiska förutsättningar som vi har. Klubbförsäkringen skall vara ett av klubben viktigaste lockbeten för att värva nya medlemmar. Det innebär att klubben så långt det är rimligt skall kommunicera klubbförsäkringen för att säkerställa att medlemmar och potentiella medlemmar är medvetna om fördelarna med klubbförsäkringen. Klubben skall också säkerställa att endast medlemmar kan åtnjuta erbjudandet om klubbförsäkring. Klubbens ska under perioden ha minst en kommunikations- och PR-ansvarig, vars uppgift är att säkerställa såväl intern som extern kommunikation. Intern kommunikation syftar till att medlemmarna är uppdaterade på vad som händer samt att händelser aktiviteter och nyheter kan spridas externt. Extern kommunikation syftar till att uppmärksamma klubbens existens i vidare kretsar utanför för klubbens krets med målsättningen att värva nya medlemmar och öka annonsintäkterna. Vi ska odla klubbkänsla och vårda våra medlemmar Klubbkänsla skapas genom att vi har en bra medlemstidning och bra aktiviteter där vi har trevligt tillsammans och känner gemenskap med andra medlemmar. Alla som kommer till en aktivitet ska få ett bra mottagande och känna att BMW MCklubben är en klubb för dem. Oavsett om man är kvinna eller man, om man är förare eller passagerare, om man är ung eller gammal, om man gillar att sprätta grus, slita knäpuckar, uppleva världen på två hjul eller skruva på gamla bumsar, så ska man känna sig hemma i klubben. Vi kommer att göra en fortsatt satsning på att mcQkonceptet skall sprida sig i klubben så att flertalet regioner kan erbjuda denna del av verksamheten. I vår strävan mot en föryngring av klubben samt för att nå flera kvinnliga medlemmar så är familjemedlemmar en viktig målgrupp. Detta gäller både befintliga familjemedlemmar och nya blivande samt presumtiva medlemmar. Årsträff, årsmöte och klubbprylar är viktiga för att skapa klubbkänsla och gemenskap inom klubben. Vi ska arbeta för att mer än 5 % av medlemmarna kommer till årsmötet. Årsträffen med årsmötet ska kännas viktiga att besöka. Vi ska fortsätta att hålla ett attraktivt sortiment av klubbprylar till försäljning för att markera tillhörighet till klubben och gemenskap med andra medlemmar. Klubben ska ha en effektiv administration Vi ska så långt möjligt använda webbaserade system för medlemsregister, fakturahantering, anmälningar mm. Utskick i pappersformat ska minimeras, och i den mån de förekommer samordnas. E-post och information på hemsidan ska i allt större utsträckning användas för information till medlemmarna. Modern teknik ska i stor utsträckning användas för styrelsemöten. Klubbens utveckling och organisation Under verksamhetsåret 2013 skall styrelse ta fram en ny långsiktigt plan för verksamheten som presenteras på årsmötet 2014. Vi ska vara bästa MC-klubben BMW MC-klubben ska vara så bra, och så attraktiv, att man väljer en BMW-motorcykel också för glädjen att få vara en del av gemenskapen i klubben. Styrelsen BUMSEN 2 – 2013 35 LUNDAVÄGEN 60 • 212 25 MALMÖ 040–431092 • INFO@EBOS.SE • WWW.EBOS.SE AUKTORISERAD VERKSTAD FÖR BMW, HONDA OCH SUZUKI E DAGS ATT SERVA? ELLER MER? D 30 N TRIMNING MOTORRENOVERING BROMSBÄNKSKÖRNING ALLA SORTERS REPARATIONER OCH FÖRBÄTTRINGAR AV DIN MC 1 Å M W R C S - E V B M E E M R R V F K A A S R T N E A N T U R M H E