DIGITALISERING Q1 2021 1
DIGITALISERING@HANDELSBANKEN Exempel: Barnspargui
den och Veckopengshjälpen Ett exempel på utveckling är Barnsparguiden och Veckopengshjälpen som syftar till att ge föräldrar stöd i att enkelt komma igång med ett sparande samt att hjälpa föräldrar att ge barn kunskap om ekonomi på ett enkelt sätt. Barnsparguiden: • Erbjuder ett enkelt alternativ för kunder som har behov av att spara till barn vilket blir allt viktigare enligt den feedback vi får från våra kunder. • Innebär att kunderna inte behöver besöka ett bankkontor för att snabbt kunna komma igång med sitt sparande till barnet utan det är enkelt att komma igång, vilket är en viktig faktor för att börja sitt sparande. Veckopengshjälpen: • Hjälper föräldrar med tips och rekommendationer kring barnens veckopeng på ett interaktivt och lättillgängligt sätt. Tjänsterna är en del av en större framtida tanke om ett helhetskoncept där vi utifrån kundernas behov, ställer enkla frågor eller guidar dem via några enkla steg och sedan hjälper till med genomförande och uppföljning. Veckopengshjälpen – ett erbjudande till föräldrar som rullas ut löpande till några tusen personer per gång, totalt cirka 10 000 hittills. Ett ökat fokus på livshändelser hjälper till att göra viktiga vägval – i tid. 20 HANDELSBANKEN