Buffé 1
Buffé Sida 2
Buffé Sida 3
Buffé Sida 4
Buffé Sida 5
Buffé Sida 6
Buffé Sida 7
Buffé Sida 8
Buffé Sida 9
Buffé Sida 10
Buffé Sida 11
Buffé Sida 12
Buffé Sida 13
Buffé Sida 14
Buffé Sida 15
Buffé Sida 16
Buffé Sida 17
Buffé Sida 18
Buffé Sida 19
Buffé Sida 20
Buffé Sida 21
Buffé Sida 22
Buffé Sida 23
Buffé Sida 24
Buffé Sida 25
Buffé Sida 26
Buffé Sida 27
Buffé Sida 28
Buffé Sida 29 Och nu blir det reklam. För livet. "
Visst är ICA-handlarna bra på att sälja korv och potatis. Men vad gör dom egentligen för miljön?" Vi kan förstå om du undrar, för det kanske inte alltid syns så tydligt i butiken. Vi är ju många ICA-handlare som arbetar lite olika. Men totalt sett försöker vi verkligen sopa rent framför egen dörr och minskar hela tiden vår egen miljöpåverkan. Vi gör vad vi kan för att granska sortimentet och påverka odlare och fabrikanter i rätt riktning. Det här har resulterat i att du kan välja mängder av miljömärkta varor hos oss. Vi prioriterar produkter som är märkta med Svanen, Bra Miljöval och KRAV. Vi har också egna miljömärkta produkter av hög kvalitet. SKONA är våra miljömärkta tvätt- och rengöringsprodukter. (Med undantag av SKONA sköljmedel.) SKONA Komposterbart är produkter som är gjorda av förnyelsebara råvaror. SUNDA heter våra KRAVmärkta livsmedel och vårt naturbeteskött. Varje dag tar vi ett litet steg mot en bättre miljö. Avveckling av freon och PVC, källsortering av sopor och lågenergibelysning är några exempel på konkreta åtgärder. Vi har också bytt ut plasten i ICA Kundkort mot PET-plast och de bruna plastkassarna som du bär hem maten i tillverkas av återvunnet emballage. Vi samverkar med leverantörerna för att minska mängden förpackningsmaterial och för att förpackningarna skall vara helt återvinningsbara. Bönderna stimulerar vi till mer ekologiskt odlat. Vi söker ständigt nya producenter som kan föda upp djur på .dÉL. L naturbetesmarker. "^^k Festen och glädjen da! Matglädje står inte i något motsatsförhållande till en _ sund inställning i miljöfrågorna. Visst kan du unna dig litet av livets goda. Det är inte tråkmånsarna som förbättrar världen. Vi är 2400 ICA-handlare som tillsammans med våra 2,5 miljoner kunder utgör en mycket stark miljökraft. Du som kund har mycket mer makt än du kanske inser. Det är ju du som avgör vad du vill köpa - och inte köpa. Starkare medel att påverka utvecklingen finns inte. Och om vi hjälps åt, för att göra vår omvärld litet bättre, kan vi glädjas åt blomstrande ängar även i framtiden. Ett litet steg mot en bättre miljö. ICA hdndldlTId
Buffé Sida 30
Buffé Sida 31
Buffé Sida 32