Bumsen 1
VERKSAMHETSÅRET 2009 – 2010 Magnus Brobeck 50 år
Föreslagen som ordförande Olle Ahlsén 66 år Föreslagen som ledamot Känner mig som 25 år! Till sinnes men inte kroppsligen tyvärr.. och är numera dagledig - pensionär - och är sedan 37 år lyckligt gift med Mia-Li och har två ut�ugna barn. DO i ABC län och nu även kandidat till en styrelsepost. Många säger att det inte går att kombinera rollen som DO och styrelseledamot, jag ska visa att det går utmärkt! Det är tisdagskörningarna, KulpåHjulavrostningen, alla våra touringturer och grusturer och uppe på det lite fortbildning på bana, både Go-kart och storbana. På vintern är det temakvällar som gäller. Då allt arbete är helt frivilligt är det viktigt att man ser till att alla trivs och det ska kännas både roligt och meningsfullt att göra en insats. Jag har nöjet att omge mig med världens bästa medarbetare, speciellt Johan, min DO kollega. Alla våra ordförande säger ju att det är i distrikten som det mesta händer och då är det väsentligt med direktkontakt mellan distrikten och de som sitter i styrelsen. Tog MC-körkort 1959, 16 åring, och har nog haft bortåt 20 talet motorcyklar under årens lopp även om jag hade ett längre uppehåll under ”karriäråren”. Nu har jag en K 1200 S och en F 800 GS. Är SMCinstruktör och engagerad i tra�ksäkerhetsfrågor på �era olika nivåer både inom BMW-klubben och via SMC. Brukar köra runt 2-3000 mil per år på alla underlag. Min ambition med styrelsearbetet är att få bort klubbens stämpel som ”gubbklubb” vilket torde vara möjligt nu med det vassa modellutbud över hela sortimentet som BMW erbjuder. Att knyta �er till att aktivt göra en insats för klubben ligger även i mina planer. Att få fortsätta jobba med tra�ksäkerhet och utbildning är också något jag vurmar för. Dags att fräscha upp vår tra�ksäkerhetspolicy och att få till ett fördjupat samarbete med SMC rörande fortbildning i alla dess former. ”Alla kan lära sig mer”, och kanske speciellt de som säger sig köra tillräckligt bra och inte behöver öva på Go-kartbana alt storbana, då ringer min varningsklocka! Jag bor i Halmstad med fru och barnen Axel 10 och Linnea 12 och har tre ut�ugna barn. Är född och uppvuxen i Halmstad och �yttade åter hit för ett par år sedan efter att ha bott 25 år på andra orter. Idag arbetar jag på Nokia Siemens Networks som sälj&marknadsansvarig för outsourcing och driftstjänster i Europa söder om Danmark. Detta innebär att jag ofta reser och �yger ett par dagar varje vecka. En mc-tur hemomkring på kvällar och helger eller kort-touring på semestern är perfekta andningshål som rekreation för mig. Tvåhjuligt motordrivet fordon har jag åkt sedan barnsben när farsan byggde balansbanor på tomten och mc har det varit sedan dess utan några längre avbrott. Min mc-karriär började på tvåtaktare och turerna gick mellan korvkiosken och badstranden i Halmstad där det brukade hänga kompisar. På Chalmers träffade jag många likasinnade ”teknikfreaks” och de �esta i min omgivning körde fyrtakt så trycket på en övergång ökade. Med fyrtakt kom tanken på att åka längre sträckor och efter att ha åkt utanför staden till t.ex. Kungsbacka så var jag mogen för nästa nivå - Barcelona. Planeringen var bristfällig – med en bensinmackskarta över Europa som navigator sträckkörde vi 250 mil på motorväg till Barcelona med enda avbrott för tankning och 4 timmars sömn i skinnstället. Det är ganska märkligt att man skulle bli touringgubbe efter detta men så blev det. I min mc-värld vid denna tid var en blysläde från BMW fullständigt otänkbar, en åsikt som jag glatt torgförde i alla sammanhang där mina mer förståndiga kamrater allt oftare föll för ”boxercharmen”. Vändpunkten kom -84 när BMW lanserade sin K-serie och vid ett obevakat tillfälle smet jag iväg och provade en sådan och så var det årets ekonomi förstörd – man kan nog snacka om körlek vid första gashandtaget. Sedan dess har jag bara ägt BMW. 1986 gick jag med i Svenska BMW MC klubben. De senaste åren har min tid för klubben delats av att jag är DO i D14 samt att jag är webbmaster på klubbens hemsida. För undvikande av alla tveksamheter så är mitt uppdrag som webbmaster arvoderat och jag har med andra ord ersättning för kostnader och viss del av den tid jag lägger på uppdraget. Det viktigaste nu är att klubben fortsätter utvecklas som möjligheternas klubb – du har motorcykeln, vi har aktiviteterna. Att resa, köra på bana eller grusväg är alla grundpelare i vår verksamhet liksom vårdandet av våra veteranmotorcyklar och utbildning. BUMSEN 3 – 2009 13 Valberedningens förslag till styrelse och revisorer för verksamhetsåret 2009 – 2010 STYRELSE Ordförande Magnus Brobeck - Halmstad nyval 1 år V. Ordförande Georg Müller, Kungsbacka, omval 2 år Kassör Rolf Widgren, Björklinge, 1 år kvar Sekreterare Kenneth Långström, Västerås, V. Sekreterare Hans Sundvall, Luleå, Ledamot Matz Zingmark, Umeå, nyval 1 år Ledamot Lennart Andersson, Lomma, nyval 1 år Ledamot Olle Ahlsén, Sollentuna, nyval 1 år REVISORER Revisor Peter Zetterling, omval 1 år Revisorsuppleant Sven Nilsson, Dalby Kjell Lundberg, Håkan Runfeldt Thomas Sahlin omval 1 år nyval 2 år 1 år kvar